به گزارش ایرنا محمد هادی آرین روز شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه برای اعتبارات جزء 76 ردیف 550 هزار تبصره 18 قانون بودجه 97 تصمیم گیری شد.
وی گفت: در این تبصره مقرر شده 20 درصد اعتبارات استان ها در قالب کمک های فنی و اعتباری به صورت متمرکز اختصاص یابد تا در طرح های اشتغال زایی مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این اعتبارات برای سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی در نظر گرفته شده که براساس تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کشاورزی و صنعت و معدن هر کدام 40 درصد و میراث فرهنگی 20 درصد این اعتبارات را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در قالب این اعتبارات 50 درصد سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان از سوی دولت پرداخت می شود تصریح کرد: از مجموع اعتباراتی که برای استان اختصاص یافته 47 میلیارد و 342 میلیون تومان با کمک بانک های عامل در راستای توسعه طرح های اشتغالزایی سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی پرداخت می شود.
آرین گفت: از این میزان اعتبارات، بخش کشاورزی و صنعت و معدن هر کدام 19 میلیارد تومان سهم دارند و مابقی نیز در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در قالب یارانه سود تسهیلات به متقاضیانی که طرح مصوب داشته باشند پرداخت می شود.
وی با اشاره به دستور کار دیگری از ششمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی در سال جاری افزود: ماده 64 قانون برنامه ششم در بند «ب» تکلیفی برای همه دستگاه های اجرایی دارد که باید جز فصل یک و 6 از مجموع اعتبارات هزینه ای خود یک درصد را به پژوهش و فناوری اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: امسال در تبصره 9 بند «ه» به شورای برنامه ریزی استان اختیار داده شده که یک درصد اعتبارات هزینه ای را به صورت متمرکز هزینه کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: برخی دستگاه های اجرایی سنوات گذشته طرح هایی داشته اند که بالغ بر یک درصد هزینه پژوهش نیاز داشته اما علیرغم اثرگذاری این طرح ها به دلیل اینکه باید اعتبارات چندین دستگاه اجرایی هزینه می شد امکان انجام طرح وجود نداشت.
وی افزود: با رای موافق اعضای شورای برنامه ریزی استان، مصوب شد طرح های تصویب شده در کارگروه پژوهش از این محل اعتبار دریافت کنند تا ثمرات مثبتی برای استان داشته باشد.
آرین یادآور شد: این مصوبه به اجرایی شدن طرح هایی که بالغ بر یک درصد سهم هر دستگاه را به عنوان اعتبار نیاز دارد، کمک می کند و این گونه چندین دستگاه در یک طرح پژوهشی می توانند مشارکت داشته باشند.
همچنین در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان 16 طرح از مصوبات کارگروه امور زیربنایی که توسط مدیرکل راه و شهرسازی مطرح شد با نظر مساعد اعضای این شورا به تصویب رسید.
یکی از دستور کارهای این نشست توزیع شهرستانی 10 درصد اعتبارات متوازن به مبلغ 21 میلیارد تومان بود که به دلیل عدم دعوت و حضور فرمانداران از دستور کار خارج و تصمیم گیری در این باره به جلسه دیگری موکول شد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.