به گزارش ایرنا نظر افضلی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: اگر زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این استان فراهم نشود امکان جذب سرمایه گذار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با وجود محرومیتی که دارد توجه خوبی به آن استان می شود، برای دشت سیستان 800 میلیون دلار پول گذاشته شد که به خراسان جنوبی هم باید بودجه بیشتری داده شود چون با بودجه قطره چکانی این استان رشد نمی کند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: اجرای قانون در خراسان جنوبی شکلی سخت گیرانه و بیش از حد معمول دارد.
وی ادامه داد: گاهی رعایت بیش از حد قانون ممکن است ایجاد مشکل کند، هرچند این امر نشان دهنده سلامت ما است اما اگر در جایی انحراف کمی از ضوابط، به نفع مردم باشد خودش پیشرفت محسوب می شود.
افضلی گفت: خراسان جنوبی با عقب ماندگی تاریخی روبه رو است و 20 سال هم از خشکسالی رنج می برد، اقتصاد حاکم بر این منطقه کشاورزی بوده که به دنبال خشکسالی های چند ساله، زندگی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد کشاورزی به نزولات آسمانی بستگی دارد که موجب شده 30 درصد مردم ما در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه زیر پوشش سازمان های حمایتی باشند.
وی بیان کرد: در بحث زیرساخت هم خراسان جنوبی محروم است و راه های 2 بانده این استان با حرکتی بسیار کند در حال اجراست و یکی از شاخص های اصلی توسعه راه آهن است و بدون این زیرساخت سرمایه گذار انگیزه سرمایه گذاری پیدا نمی کند.
افضلی گفت: 400 روستای در شهرستان های نهبندان و سربیشه با تانکر آبرسانی می شود و با اعتبارات قطره چکانی در حوزه آب و فاضلاب 20 سال طول می کشد تا بتوانیم آب شرب این مردم را تامین کنیم.
وی افزود: سال قبل در بودجه 1397 در بند «و» تبصره یک، خراسان جنوبی به عنوان استان محروم در کنار استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و این اقدام خوبی بود که باید در همه شاخص ها در این بخش قرار گیرد.
وی تصریح کرد: از سال 91 تا 95، هفت هزار نفر از نهبندان مهاجرت کردند و یا در روستای زیدر این شهرستان 100 نفر از جوانان آنجا به استان یزد مهاجرت کردند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز خراسان جنوبی ظرفیت عظیمی است و چهار بازارچه مرزی در استان داریم که در حال حاضر یک بازارچه فعال است و سطح درآمدی آن بازارچه هم به مرکز کشور تزریق شده و به این منطقه برگشت نمی کند.
وی افزود: نگاه استقرار مردم در این منطقه از شرق کشور باید نگاهی امنیتی باشد، ممکن است ایجاد جاده و برقرسانی به یک روستای مرزی توجیه اقتصادی نداشته باشد اما مردم این روستاها دیده بان های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
افضلی یادآور شد: استقرار جمعیت در شرق کشور موضوعی امنیتی است، هرچند این استان به برکت فرهنگی غنی مردم این خطه استانی امن است اما این امنیت نباید موجب بی توجهی مرکز و دولتمردان به این استان شود.
این نماینده مجلس با اشاره به حادثه اخیر شهادت مرزبانان و رزمندگان غیور اسلام توسط کوردلان در شرق کشور گفت: این اقدام تروریستی که توسط تکفیری ها و مزدوران سرویس‌ های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه انجام شد نشانه ضعف استکبار جهانی در مقابل ملت سربلند ایران است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.