به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی درمیان روز چهارشنبه در این آیین گفت: اکنون 11 هزار و 208 نفر بهره بردار بخش کشاورزی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و امرار و معاش90 درصد جمعیت آن وابسته به کشاورزی است.
وی عنوان کرد: کل سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان هشت هزار و 265 هکتار است که از این میزان چهار هزار و 409 هکتار محصولات زراعی و سه و 856 هکتار محصولات باغی است و سالانه سه هزار و 663 تن محصول کشاورزی تولید می شود.
ضیائیان احمدی بیان کرد: طبق آخرین سرشماری در مهرماه امسال 618 کلنی زنبور عسل در این شهرستان فعال است و 33 خانوار در زمینه تولید عسل فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان تاکنون استقبال خوبی از طرح های نوین آبیاری داشته اند، عنوان کرد: تاکنون 2 هزار و 150 کیلومتر سامانه نوین آبیاری در شهرستان اجرا شده که از این مقدار یک هزار و 200 کیلومتر آبیاری تحت فشار و 950 کیلومتر آبیاری کم فشار است.
مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: مطالعات اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح یکهزار و 853 هکتار با اعتبار دولتی سه میلیارد و 654 میلیون ریال انجام شده و در مجموع اجرای این مطالعات در یک سوم از سطح مزارع و باغات شهرستان انجام شد.
ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است، عنوان کرد: اکنون 185 واحد پرورش مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری در این شهرستان فعال است و سالانه حدود 9 هزار تن گوشت سفید در درمیان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 29 رشته قنات به طول چهار هزار و 975 متر و با اعتبار 872 میلیون تومان در این شهرستان مرمت شده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.