مرتضی عربی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگاه زنده تولید صنایع دستی از جمله توبافی خراشاد، سفال و سبد بافی مورد استقبال سفیران، گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.
وی افزود: غرفه خراسان جنوبی 300 متر مربع فضا در سالن خلیج فارس نمایشگاه دارد که بخشی از آن به معرفی معماری استان از جمله ساباد و اتاق های شاه نشین اختصاص یافته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: مزرعه زعفران نیز در این غرفه به شکل نمادین نمایش داده شده است.
وی از رونمایی اولین سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری خراسان جنوبی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این مراسم روز جمعه هفته جاری با حضور معاون رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.
عربی ادامه داد: علاوه بر حضور راهنمایان گردشگری در غرفه خراسان جنوبی و معرفی جاذبه های استان، 100 کارگاه آموزشی نیز برنامه ریزی شده است.
وی یادآور شد: گروه موسیقی مقامی استان نیز روز گذشته در آیین افتتاح نمایشگاه با حضور معاون رئیس جمهوری به صورت زنده برنامه اجرا کردند که مورد استقبال حاضران واقع شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: بسته‌های سفر برای استان های کمتر شناخته شده، یکی از محورهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران است که در این رابطه این استان نیز با استان های شرق کشور در بسته های سفر معرفی می شود.
وی با بیان اینکه حضور در این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی بهتر استان است گفت: انتظار می رود با اطلاع رسانی درست ضمن بازدید هم استانی ها شاهد تبلیغ این غرفه در سطح وسیع تر باشیم.
عربی با اشاره به بازدید استاندار خراسان جنوبی از غرفه اداره کل میراث ‌فرهنگی خراسان جنوبی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران یادآور شد: این حضور مایه دلگرمی هنرمندان حاضر در غرفه بود.
به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت 12 کشور روز گذشته ( سه شنبه) افتتاح شد.
این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن در نمایشگاه دائمی تهران ادامه دارد و 660 شرکت گردشگری ایرانی و خارجی از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.