سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته با بارش برف و کولاک در مناطق کوهپایه ای و ارتفاعات، تعدادی از محورهای مواصلاتی استان برای ساعاتی مسدود و یکهزار و 200 نفر در حسینیه، مساجد و تکایا اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در این مدت محورهای قاین - بیرجند، بیرجند -اسدیه و برخی جاده های شهرستان فردوس مسدود شد که نیروهای امدادی بلافاصله برای بازگشایی این محورها اقدام کردند.
میرجلیلی با بیان اینکه در این مدت 108 خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی شدند گفت: 17 مورد آبگرفتگی منازل هم کمک رسانی شد.
وی از فوت و مفقودی سه نفر در گزیک به دلیل رعایت نکردن مباحث ایمنی و منحرف شدن خودرو در سیلاب خبرداد و گفت: 2 نفر مفقود شده این حادثه تاکنون پیدا نشدند و امدادگران در حال بررسی منطقه هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه بارندگی های استان رگباری است و خاک نفوذپذیری کمتری دارد، تاکید کرد: بارندگی های کوچک هم باعث ایجاد سیلاب و رواناب می شود رانندگان در صورت مشاهده رواناب تا توقف کامل آن از آب عبور نکنند.
وی در ادامه اظهار داشت: بارندگی های 2 روز گذشته استان قابل توجه بود و تمام شهرستان ها از آن منتفع شدند به طوری که در برخی از مناطق کوهپایه ای بالای 80 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا از روز دوشنبه 87 تیم امدادی و عملیاتی در استان به همراه 150 خوردرو تا عصر امروز ( چهارشنبه) به صورت آماده باش کامل هستند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.