به گزارش ایرنا نصیرالدین خاشی روز پنجشنبه در بازدید نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و فرماندار از منطقه حفاظت شده درمیان افزود: سال گذشته صندوق ملی محیط زیست زمینه برگشت بخشی از درآمد حاصل از فروش پروانه های شکار را به مردم محلی و همچنین تقویت حفاظت در مناطقی که شکار در آنها انجام شده فراهم کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی در مرحله اول تعداد 6 فقره پروانه شکار قوچ های پیر در منطقه حفاظت شده درمیان صادر شده بود از محل درآمد پروانه های شکار یک میلیارد ریال به این منطقه اختصاص یافت.
خاشی ادامه داد: با این اعتبار چهار دستگاه بخاری به ارزش 14 میلیون تومان خریداری و به مساجد روستاهای دادران، مسک، درمیان و نوزاد اهدا شد.
وی عنوان کرد: همچنین برای جلوگیری از خسارت وحش به اراضی کشاورزی اهالی منطقه، سه هزار و 750 متر فنس خریداری و تحویل کشاورزان خسارت زده شد.
در چند سال گذشته ورود وحوش به مزارع و باغ و نابودی دسترنج کشاورزان از سوی حیوانات، کشاورزان زحمتکش این شهرستان مرزی را کلافه کرده است.
سال هاست به علت قرار گرفتن برخی روستاهای شهرستان در داخل منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه، اراضی کشاورزی برخی روستاها به محلی برای تامین علوفه حیات وحش شهرستان تبدیل شده است.
این حیوانات که زیستگاه اصلی آنها منطقه حفاظت شده درمیان و سربیشه است با ورود دسته جمعی به مزارع، محصولات زراعی را که با زحمت طاقت فرسای کشاورزان به بار نشسته نابود می کنند و دسترنج کشاورزان شهرستان را از بین می برند.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر بفردی است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.