نصرالدین خاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کاهش دمای هوا و یخبندان یک تن علوفه و 100 کیلوگرم دان برای وحوش و پرندگان منطقه حفاظت شده درمیان توزیع شد.
وی اظهار داشت: با توجه به فصل سرما و ریزش برف و مراتع یخ زده حیوانات با کمبود علوفه روبه رو می شوند، در این شرایط حیات وحش برای تامین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ ها و حتی منازل انسانی نیز هجوم می آورند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیات وحش در اطراف روستاها و جاده‌ها موضوع را به ماموران محیط زیست اطلاع دهند.
مدیر حفاظت محیط زیست زیرکوه نیز از توزیع یک تن علوفه و 100 کیلوگرم دان در منطقه حفاظت شده شاسکوه این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای فصل زمستان به صورت مرتب علوفه در چند نوبت در این منطقه توزیع شده است.
امیر صادقی افزود: در حال حاضر بیش از هفت تن علوفه و یک تن گندم و دان در این شهرستان ذخیره سازی شده و با ادامه یخبندان و سردی هوا مشکلی در توزیع علوفه نداریم.
وی اضافه کرد: بر اساس نیاز و افزایش روزهای برفی در مناطق زیر پوشش اقدام به توزیع مجدد علوفه و دان خواهیم کرد.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 15 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر بفردی است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
منطقه حفاظت شده شاسکوه زیرکوه به وسعت 70 هزار هکتار در سال 86 به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی مصوب شد و تاکنون 31 گونه پستاندار و 93 گونه پرنده در این منطقه شناسایی شده است.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.