به گزارش ایرنا قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بیمارستان های بیرجند افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات توسط شرکت های بیمه سبب شده کارانه و اضافه کار نیروها و کادر پزشکی نیز با تاخیر پرداخت شود.
وی بیان کرد: امسال پرداخت های سازمان بیمه سلامت مقداری منظم تر شده و پایان هر ماه 60 درصد مطالبات پرداخت می شود اما بیمه تامین اجتماعی مقداری عقب است که اگر مانند بیمه سلامت نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند شرمندگی ما به همکاران کمتر می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت در ارتباط با سفر به خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز از مراکز درمانی شهرستان های قاین، زیرکوه، سربیشه، درمیان و بیرجند بازدید شد که نشان داد فعالیت های خوبی در قالب طرح تحول سلامت در استان آغاز شده همچنین مشکلاتی نیز وجود دارد که امید است به زودی رفع شود.
وی عنوان کرد: امروز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان قاین آغاز شد که با بهره برداری از آن 120 تخت بیمارستانی به این شهرستان افزوده و تعداد تخت های فعال بیمارستانی به بالای 200 تخت خواهد رسید.
جان بابایی ادامه داد: توسعه خدمات دیالیز و تکمیل نیروهای تخصصی در این شهرستان نیز از انتظارات این شهرستان بود که مورد بررسی قرار گرفت.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در شهرستان زیرکوه ساختمانی که مردم خدمات درمانی دریافت می کنند متعلق به تامین اجتماعی و استیجاری وزارت بهداشت است.
وی افزود: بنا داریم برای هتلینگ و بهبود فضای استاندارد این ساختمان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک کنیم تا فضای فیزیکی را اصلاح و خدمات بهتری به مردم ارایه شود در عین حال فضایی برای اسکان و ماندگار شدن پزشکان در شهرستان نیز فراهم خواهد شد.
جان بابایی با بیان اینکه نبود مراکز دیالیز را از مشکلات مشابه شهرستان های درمیان، سربیشه و نهبندان دانست و اظهار داشت: تعدادی دستگاه دیالیز در حال خرید است و تا دو یا سه ماه آینده به استان ارسال و در شهرستان ها راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه بخش های ویژه برخی شهرها نیاز به تقویت دارد عنوان کرد: به صورت ویژه برای شهرستان نهبندان با توجه به دور بودن آن به مرکز استان اورژانس خوبی راه اندازی خواهد شد.
معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: در فاز نخست اعتبارات لازم در اختیار استان قرار گرفت و کمک های بعدی هم انجام خواهیم داد تا در این شهرستان اورژانس استاندارد به اضافه بحث مربوط به سی تی اسکن خریداری و نصب شود.
وی گفت: در بیرجند بیمارستان امام رضا (ع) بسیار قدیمی و مربوط به قبل از انقلاب بوده لذا از نظر فضای فیزیکی بسیار فرسوده است.
جان بابایی افزود: در کنار این بیمارستان ساختمانی با بیش از چهار هزار مترمربع در حال ساخت است و اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: هر چند از نظر هتلینگ اقداماتی در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده اما به دلیل فرسوده بودن فضای فیزیکی برای بیمارستان جایگزین باید چاره اندیشی شود که مطالعاتی در این زمینه توسط دانشگاه انجام شده است.
وی بیان کرد: بخش اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند نیز نوسازی و بهسازی شده اما برخی بخش ها تا حدودی جزو بخش های قدیمی محسوب می شود.
جان بابایی تاکید کرد: به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک خواهیم کرد تا از ظرفیت کامل خود استفاده کند چون اکنون از نیمی از ظرفیت ها استفاده می شود و برای نیمه دیگر کمک می کنیم تا به خط بیماردهی و بیماربری رفته و بیماران از خدمات بهتری برخوردار شوند.
وی یادآور شد: بیمارستان ایران مهر بیرجند مربوط به بیماران خاص نیز با مشارکت خیران در مرکز استان راه اندازی شده اما نیاز به دستگاه دوم رادیوتراپی دارد که در لیست خرید وزارت قرار دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: احداث مرکز تروما در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند برنامه ریزی شده است اما با وجود حوادث جاده ای زیاد در استان به نظر می رسد مکان مناسبی نباشد.
وی ادامه داد: بنا داریم از ساختمان در حال ساخت کنار بیمارستان امام رضا (ع) استفاده مناسب تر کنیم و بیمارستان جایگزین می تواند به این امر اختصاص یابد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.