به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با « غلامرضا حسن پور» رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: گرچه تغییراتی در عناصر بازار از جمله کیفیت آن در این سال ها داده شده ولی باز هم بازار اسلامی است.
وی با بیان اینکه مساله اقتصاد بطور عموم و بازار بویژه مثل هر مساله دیگر تاثیر گذار است گفت: همه می دانیم در این 40 سال هر وقت به طور دقیق بر اساس اسلام و مبانی انقلاب در هر عرصه ای عمل کردیم موفق بودیم و هر جا احساس می کنیم ضعیف هستیم باید به خود برگردیم تا بدانیم کجا این اتصال قطع شده است.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: دشمن در قلب مردم ایران جایی ندارد آنچه انجام می شود فریب است و وقتی نتیجه می دهد که برخی ندانم کاری ها به اسم های گوناگون انجام می شود و چنانچه این ندانم کاری ها نباشد ایران کشور معمولی نیست چه از نظر ایمان و استعداد مردم و چه موقعیت استراتژیکی انواع بهره ها را از مخازن زیرزمینی و غیره می توان برد.
وی با تاکید بر اینکه اگر اطراف کشور ایران دیوار هم شود باز می تواند به حیات خود ادامه دهد، گفت: ضمن اینکه با دنیا مرتبط هستیم حال چند کشور مستکبر می خواهد رابطه گرگ و میش برقرار کند اما همه دنیا این طور نیست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در فتنه 88 هم شمشیرها بیشتر از رو بسته شد تصریح کرد: بویژه غربی ها فاصله گرفتند و دم از براندازی زدند اما مردم پاسخ همه را در داخل و خارج دادند و 9 دی را ایجاد کردند.
وی یادآور شد: همان زمان یک سیاستمدار انگلیسی در پاسخ به خبرنگاری که سوال کرد چطور در براندازی نظام ایران موفق نشدید گفت همه امور درست تنظیم شد اما چه کنیم انگار خدا هم ایرانی بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بنابراین آنها جایگاهی ندارند جایگاه های غیر واقعی توسط بعضی از خود ما برایشان درست می شود اما در واقع اینطور نیست.
وی گفت: وقتی کم کاری یا ندانم کاری هایی صورت می گیرد که به طور مثال پنج سال می گذرد همه قطعات از جمله لاستیک گران می شود اما برای قشر زحمتکشی مثل کامیون داران حتی یک ریال هم اضافه نمی شود، باید با مردم صداقت داشت زیرا آنها برای نظام می میرند.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برخی امور ندانم کاری هست یادآور شد: بعد از اعتراض کامیون داران زمان اربعین رسید و همان کامیون داران به صورت مجانی بارهای سنگین از اینجا به عراق بردند و از هیچ کسی هم چیزی طلب نکردند پس باید دید با مردم به این خوبی چطور رفتار می کنیم.
وی ادامه داد: آیا 40 سال تجربه بس نیست که باید با مردم صداقت داشته باشیم چون این مردم اسلام را می خواهند و با همه سختی ها باز دنبال آن هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر به عدالت برگردیم هیچ مشکلی نداریم افزود: مطالبه از مسئولان باید همین باشد اگر مردم در مسئولان صداقت و عدالت را احساس کنند کمبود ها را می پذیرند.
وی تصریح کرد: ولی وقتی دم از حقوق نجومی، اختلاس یا سوء استفاده های موردی می زنید مسلم حوصله همه به تنگ می آید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در سال گذشته که دشمن برای ما تابستان داغ پیش بینی کرده بود تمام تحلیل ها بد از کار درآمد و امیدواریم سال 98 هم شرایط به نفع جامعه بهتر شود.
وی تاکید کرد: در این مقطع مسئولان با روحیه خدمتگزاری به مردم فعال شوند و وضع معیشتی قشری مد نظر باشد همه مسئولان تلاش ویژه کنند بویژه در استان ما که جمعیت کمتر ولی با فرهنگ دارد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه البته مسئولان کارهایی را شروع کرده اند افزود: تلاش هایی می شود که ما خوش بین هستیم و امید است این الگوی سایر نقاط باشد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه تیر دشمن در تحلیل های سال 98 نه تنها به سنگ بخورد بلکه کمانه کرده و به خودشان بازگردد اظهار داشت: باید از تجربه ها حداکثر استفاده ها را کرد و این تجربه ها برای زندگی بشر خیلی مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مدیران به سمت انجام وظیفه می روند و برخی از مسئولان هم تلاش می کنند و ما خوشبین هستیم ولی همه باید به نحوی استغفار و توبه کنیم چون همه این مشکلات به خود ما برمی گردد.
وی افزود: عوض اینکه با این دستاورد و نعمت سرخود را بالا بگیریم و با دنیا رو به رو شویم عده ای کارهایی می کنند که به هیچ وجه شایسته نیست.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با این کارها دین خدا و اهل بیت(ع) بد نام می شود که گناه بزرگی است و باید به خدا برگردیم چرا که خدا با ما است.
وی تاکید کرد: برخی حرف ها محاسبات ظاهری و عنصری است اما پشت این برنامه ها دستی است که به صورت ناباورانه انقلاب را آورد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: انقلاب هم که پایدار مانده کار آسانی نبوده بلکه از عنایت امام زمان (عج) است و اگر این عنایت و توجه نباشد همه چیز به هم می ریزد.
وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در سطح جهانی در بهترین شرایط قرار دارد به هر حال اسلام پیروز است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.