نظر افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات که قرار است از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود دارای نقاط قوت و ضعف است افزود: شفافیت در هزینه های انتخاباتی از دیگر نقاط قوت این لایحه است.
وی ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تفکر شهرستانی خارج شده و استانی و ملی فکر می کنند و فرد بداند که باید برای همه استان کار کند از جمله نقاط قوت این لایحه است.
این نماینده مجلس گفت: از طرف دیگر در اجرای این لایحه ممکن است به مناطق محروم و روستایی اجحاف شود و افراد مناطق شهری و پرجمعیت را اولویت خود قرار دهند و نقاط محروم روستایی که جمعیت کمتری دارد، کمتر دیده شود.
وی افزود: یکی دیگر از نقاط ضعف لایحه جامع انتخاباتی این است که با اجرای آن بیشتر لیست ها رای می آورند و این هم مناسب نیست چون بسیاری از افراد لیست ها ممکن است برای مردم شناخته شده نباشند هرچند اگر لیست توسط احزاب ارائه شود خوب است چون آن حزب نسبت به عملکرد لیست خود باید پاسخگو باشد اما در کشور ما که احزاب قوی وجود ندارد ارائه لیست های انتخاباتی مطلوب نیست.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه جامع انتخابات ممکن است هزینه های انتخاباتی بیشتر شود چون فرد باید در همه شهرستان ها ستاد ایجاد کند و خود را معرفی کند.
افضلی گفت: لایحه جامع انتخابات در مجموع خوب است اما تنها دغدغه ما این است که حوزه های انتخابی مناطق کم جمعیت به فراموشی سپرده نشود و در تصویب این لایحه باید این موارد در نظر گرفته شود.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.