به گزارش ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از این بالگرد گفت: پس از سال ها تلاش بالگرد بل 205 هلال احمر برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان وارد استان شد که امیدواریم بر توان امدادی امدادگران افزوده شود.
محمدرحیم شهریاری ادامه داد: این بالگرد یکی از عملیاتی ترین و پرتوان ترین بالگرد های امدادی است که پنج میلیون دلار ارزش دارد.
وی از رونمایی سه خودروی امداد و نجات پیشرفته با اعتبار 4.5 میلیارد تومان خبر داد و افزود: با توجه به شاخص های مورد بررسی بیشترین حوادث دارای تلفات مربوط به شهرستان های نهبندان و طبس است که این خودروها در پایگاه های ثابت این مناطق مستقر خواهند شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در جاده های استان با کمبود ویژه پایگاه امدادی رو به رو هستیم که در برخی محورها فاصله پایگاه به 200 کیلومتر می رسد اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته توسعه پایگاه ها را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که 500 کیلومتر با نزدیکترین استان معین فاصله و در بن بست امدادرسانی قرار دارد.
شهریاری یادآور شد: این استان زلزله های بالای هفت ریشتر طبس، قاینات و زیرکوه را با تلفات زیاد انسانی تجربه کرده و آماده حوادث احتمالی زیادی است که باید در بحث زیرساختی توجه بیشتری شود.
دهه فجر امسال 140 پروژه شهری و روستایی با هزینه کرد 74 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.