به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در بازدید از اقامتگاه بوم گردی ملامختار اصفهک شهرستان طبس افزود: در کشورهای پیشرفته بازگشت به تاریخ مد نظر قرار گرفته به طوری که اقامتگاه های بوم گردی به عنوان گرانترین مکان ها مورد استقبال قرار می گیرد.
وی گفت: از ظرفیت فضای مجازی در معرفی بوم گردی بی نظیر طبس استفاده شود زیرا این ظرفیت در کمتر استانی یافت می شود.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه صنایع دستی و معرفی آن در این اقامتگاه ها باید مدنظر قرار گیرد.
دهیار اصفهک هم در این دیدار با بیان اینکه سالیانه تعداد زیادی از توریست های خارجی را در این اقامتگاه میزبانی می کنیم گفت: بیشتر متقاضیان اسکان در اقامتگاه ملامختار تهرانی ها هستند.
حسنی مقدم تصریح کرد: در اوج بار مسافر 100 نفر به طور همزمان در این اقامتگاه اسکان داده شدند و از ابتدای سال 450 توریست خارجی این مکان را برای اسکان انتخاب کرده اند.
اقامتگاه بوم گردی ملامختار اصفهک طبس دارای هفت واحد اقامتگاه، حمام خزینه، مسجد و غذاخوری سنتی است.
طبس علاوه بر قابلیت های معدنی و کشاورزی دارای آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی متعدد است و هر سال به ویژه نوروز شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان سفر می کنند.
استاندار خراسان جنوبی همچنین امشب با هیات همراه به زیارت آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس رفت.
معتمدیان در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز یکشنبه وارد طبس شد و در بدو ورود به طبس مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و امام جمعه این شهرستان قرار گرفت.
وی سپس با همراهی معاون اقتصادی خود و جمعی از مسئولان استان و شهرستان راهی منطقه عشایری چاه مسافر عشق آباد در بخش دستگردان شد.
دیدار با مردم شهر عشق آباد، خانواده شهیدان ایزدپناه و دیدار با مردم شهر دیهوک و خانواده شهید سرافراز رمضانعلی قربانی از برنامه های نخستین روز سفر استاندار به طبس بود.
بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی و افتتاح چند طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر از دیگر برنامه های استاندار خراسان جنوبی در سفر 2 روزه به این شهرستان است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.