به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر یکشنبه در جمع مردم شهر عشق آباد شهرستان طبس با اشاره به توطئه های بی شماری که در 40 سال گذشته علیه جمهوری اسلامی انجام شده است افزود: الان هم استکبار جهانی می خواهد مانع توسعه شود.
وی یادآور شد: استکبار جهانی از هر توانی برای فشار بر مردم و فاصله بین مردم و حاکمیت چشم پوشی نمی کند اما مردم با همه مشکلات نشان دادند همواره در کنار مسئولان هستند.

** یک متر راه آسفالت روستایی وجود نداشت
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اقدامات شایسته ای در این منطقه انجام شده است گفت: قبل از انقلاب حتی یک متر راه آسفالت روستایی در خراسان جنوبی وجود نداشت این در حالی است که الان 585 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.
وی با اشاره به سرانه آموزش و بهداشت و درمان در خراسان جنوبی بیان کرد: پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی در استان 1.1 بود که اکنون این رقم به 6.7 رسیده و هشت هزار و 783 کلاس درس از ابتدای انقلاب تاکنون افزایش داشته است.
معتمدیان افزود: در حوزه بهداشت و درمان هم قبل از انقلاب فقط چهار بیمارستان در استان فعال بود که الان این آمار به 17 بیمارستان رسیده است.
وی با بیان اینکه تخت های بیمارستانی از 130 به یکهزار و 460 تخت رسیده است گفت: پایگاه های بهداشت و درمان نیز از 37 مورد به 471 پایگاه افزایش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دسترسی استان به اینترنت گفت: هم اکنون 544 روستا و 30 شهر خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

** مشکلات وجود دارد
وی با تاکید بر اینکه این موارد دلیلی بر آن نیست که مشکلی وجود ندارد ادامه داد: مشکلات در حوزه های راه جدی است اما علیرغم اقدامات زیاد به دلیل وسعت زیاد استان و تراکم پایین جمعیت این مشکلات بیشتر است.
معتمدیان گفت: خراسان جنوبی علیرغم ظرفیت های خوبی که در بسیاری از حوزه ها دارد اما با مشکلات زیرساختی جدی رو به رو است و مشکلات زیرساختی استان برگرفته از نگاه رژیم منحوس پهلوی به مناطق مرزی و کمتر برخوردار در قبل از انقلاب است.
وی با بیان اینکه طبس دومین شهرستان از استان است که به آن سفر کردم افزود: امروز بخش دستگردان و شهر عشق آباد طبس مورد بازدید میدانی قرار گرفت.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وسعت بخش دستگردان گفت: این منطقه بزرگترین بخش کشور است و با زمان محدودی که داریم توفیق بازدید از همه روستاهای بخش نیست اما تلاش می کنیم در جمع بندی که در طبس خواهیم داشت مشکلاتی که از طریق حضور میدانی به دست آوردیم و مکاتبات و نمایندگی که به مناطق خواهیم فرستاد، مشکلات مردم را بررسی کنیم.
وی مهمترین علت حضور خود در شهرستان طبس را مشاهده میدانی مشکلات مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در جلسات کمیته برنامه ریزی در کنار مشکلات این منطقه مشکلات استان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

** اولویت بندی براساس محدودیت ها
معتمدیان منابع کشور را محدود دانست و اظهار داشت: ما محدودیت ها را با اولویت مشخص می کنیم که یکی از آنها آب آشامیدنی مردم است.
وی با اشاره به دیداری که روز گذشته به همراه نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی داشته است گفت: در این دیدار مقرر شد کارگروهی برای وضعیت استان تشکیل شود تا در بودجه 98 بتوانیم بخشی از مشکلات را با اعتباراتی که در اختیار وزیر است، رفع کنیم.
استاندار خراسان جنوبی در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز یکشنبه وارد طبس شد و سپس با همراهی معاون اقتصادی خود و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از منطقه عشایری چاه مسافر عشق آباد در بخش دستگردان بازدید کرد.
معتمدیان در اولین سفر شهرستانی خود 19 دی ماه امسال در سفری سه روزه به نهبندان رفت.
مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است و از قطب های اصلی تولید ذغال سنگ کشور به شمار می رود که به خط ریل سراسری نیز متصل است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.