به گزارش ایرنا رضا محمودی زاوه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی و با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه و توزیع مقدار 73 کیلوگرم از این فرآورده ها که تاریخ مصرف آن منقضی شده و غیرقابل مصرف بود از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.
وی بیان کرد: در بازدید کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی از مراکز تولید و عرضه مواد پروتئینی شهرستان از یک خودروی سیار حمل ماهی تازه مقدار 105 کیلوگرم گوشت ماهی فاسد کشف و معدوم سازی شد.
رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: به منظور نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی مستقر در کشتارگاه دام اقدام به حذف و معدوم سازی گوشت غیرقابل مصرف گاوی کردند.
وی افزود: 70 کیلوگرم گوشت استحصال شده از یک راس گاو به وزن 400 کیلوگرم که توسط قصاب برای ذبح به کشتارگاه دام انتقال داده شده بود، با تشخیص کارشناس نظارت به دلیل تب دار و ابتلا به عفونت از چرخه مصرف حذف و معدوم شد.
محمودی زاوه اظهار داشت: در راستای اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، کارشناسان این شبکه با افرادی که اقدام به فروش و نگهداری دام زنده در سطح شهر و مراکز غیرمجاز می کنند، برخورد قانونی خواهند داشت که در همین راستا با یک مورد فروش دام زنده در حاشیه شهر برخورد قانونی انجام شد.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی واقع است.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.