به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز جمعه در آیین گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی در میدان امام خمینی (ره) بیرجند افزود: حاکمیت دینی در مقابل حکومت 2500 ساله ستمشاهی ایستاد به طوری که تحت زعامت رهبران الهی قرار گرفتیم.
وی گفت: 14 قرن مسلمانان از ظلم و ستم زجر کشیدند اما براساس دعوتی که از حق نشات گرفت پس از 1400 سال مسلمانان، اسلام ناب را با برخاستن مردی از قم که در روایات مختلف آمده بود تجربه کردند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مدیریت جامعه براساس قانون اساسی برخاسته از اسلام ناب محمدی تدوین شد و این مدیریت حاکمیت دینی و استقلال فرهنگی را در کشور امام زمان (عج) پیاده سازی کرد.
وی از استقلال سیاسی به عنوان یکی دیگر از سندهای افتخار انقلاب و نظام اسلامی یاد و تصریح کرد: زمانی که دنیا به وسیله 2 بلوک غرب و شرق اداره می شد گذشت و امروز اسلام و کفر در مقابل هم قرار گرفته است.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه زمانی مردم جهان از عنوان کردن نام مسلمانی در هراس بودند اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز مسلمان بودن افتخاری است که فرهنگ آن در مقابل فرهنگ غربی خودنمایی می کند.
وی بیان کرد: فریاد نهضت انقلاب امروز در سراسر جهان و کشورهای مظلوم یمن، سوریه، عراق، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی برخاسته است و از انقلاب اسلامی به عنوان الگویی قدرتمند یاد می شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: وجود اسلام، عفت و حجاب نقطه عطفی است که رضاخان با آن سال ها مبارزه کرد اما این مولفه ها به عنوان قدرت کشورهای اسلامی به بانوانی که حتی در مجلس غرب جایگاه ندارند عزت داده است.
وی گفت: انقلاب اسلامی 40 سال عزت، شهامت و افتخار را به جهان هدیه داده است عزتی که از شجاعت برخاست و شهامتی که با افتخار می گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با شجاعتش باور به خدا را به ملت ایران آموخت افزود: هرکجا در خط و مسیر خدا قرار گرفتیم موفق بودیم و در غیر این صورت درجا زده ایم.
وی اظهار داشت: در این مدت هرجا تکیه و نگاه به سمت غرب قرار گرفت سیلی خوردیم و عده ای که بر این عقیده بودند به کشور خیانت کردند و می کنند اما بر سر سفره انقلاب نشسته اند و دلشان با بیگانگان است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مطمئنا کسانی که حل مشکلات کشور را با بیگانگان می دیدند در مقابل انقلاب و خط انقلاب حرکت کردند و در مقابل آرمان های امام راحل و شهدا قرار گرفتند.
وی افزود: خود را باور کنیم و تنها تکیه گاه را خداوند سبحان بدانیم و با او و ولی امر مسلمین عهد ببندیم که پاسدار خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم خواهیم بود و نخواهیم گذاشت خون 230 هزار شهید پایمال شود.
حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: دشمنان اسلام نمی خواستند مردم ایران امسال دهه فجر را تجربه کنند اما خداوند متعال در دلشان رعب و وحشت انداخت تا نتوانند هیچ غلطی بکنند.
وی گفت: شهدا و عالمان دینی در این 40 ساله رسالتشان را به خوبی انجام دادند و امیدواریم امروز هم مردم و مسئولان عملکرد قوی داشته باشند و با عملکرد ضعیف، دشمن را خوشحال و خود را مدیون شهدا نکنند.
آیین گرامیداشت 12 بهمن امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند برگزار شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.