به گزارش ایرنا دقایقی قبل از آغاز مراسم، جمعیتی را نظاره گر بودی که از کوچه و خیابان های منتهی به امام خمینی (ره) بیرجند در حرکت بودند.
میعادگاهی که قرار بود با حضور مردم و مسئولان، حماسه ای دیگر را در دفتر وفاداری این ملت و انقلابی گری مردم خراسان جنوبی به ثبت برساند.
پیر و جوان، مرد و زن هر کدام با یک انگیزه مشترک آمده بودند و آن هم پیروی از ولایت بود که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در این کهن دیار تحقق بخشید.
امروز مردم و مسئولان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب، مقام معظم رهبری، مدافعان حرم و 17 هزار شهید ترور تجدید میثاق کردند و با ساختن مشتی گره کرده آواری سنگین بر تبلیغات سوء دشمنان و معاندان نظام شدند.
جوان انقلابی روزهای آغازین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از خوشحالی آن روزهای مردم ایران بخصوص انقلابیون بیرجند سخن گفت و افزود: 12 بهمن یکی از بهترین روزهای جوانانی بود که سال ها منتظر امام بودند.
حسینی یکی از زندانیان زندان های ساواک و ژاندارمری مرکزی بیرجند در سال 57 است که شکنجه های زیادی را متحمل شده بود و با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز استحکام و قدرت اراده انقلابی در چهره اش مشاهده می شود.
او از شور و شوق جوانان انقلابی در سال 57 یاد کرد و افزود: هیچ ترس و واهمه ای در ذهن جوانان انقلابی آن روزها نبود زیرا راهشان را مشخص کرده بودند و جز پیروی از ولایت فقیه به چیز دیگری فکر نمی کردند.
جوانان سال 57 از خونشان گذشتند تا امروز انقلاب اسلامی بارور شود و زندان و شکنجه سخت ساواک را تجربه کردند تا امروز کسی ظلم را تجربه نکند.
حسینی با بیان اینکه سربازان شیرخوار امام، امروز به هواداران تنومند نظام تبدیل شده اند گفت: استکبار جهانی با وجود این دلیرمردان هیچ غلطی نمی توانند بکند و این مهم امروز به جهانیان ثابت شده است.
نوجوان با اراده ای که با لباس رزم به استقبال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب آمده بود هم گفت: پدران و بزرگان ما از خون خود گذشتند تا امروز ما با این امنیت زندگی کنیم.
اسماعیلی افزود: ما نوجوانان انقلابی تا جان در بدن داریم از نظام و ولایت دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت استکباریان و دست نشانده های آنها نگاه چپ به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در حاشیه مراسم 12 بهمن در بیرجند گفت: با ورود حضرت امام خمینی (ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی عزت به مردم ایران بازگشت.
سرهنگ حمیدرضا برات زاده از حکومت مزدورانی سخن گفت که عزت مردم ایران را با ظلم و زور و تزویر از میان برده بودند و عزت به دست آمده را افتخاری می داند که با بصیرت و شناخت مردم ولایتمدار به دست آمده است.
وی ادامه داد: مردم در این 40 سال پای آرمان های نظام و انقلاب ایستادند و تحت تاثیر افکار شوم بدخواهان داخلی و خارجی و معاندان نظام گامی هم عقب ننشستند و قدردان انقلابی بودند که زمینه ساز ظهور است.
برات زاده گفت: انتظار می رود مردم در این مسیر همواره با اقتدار حرکت و مسئولان هم با تلاش و همت مضاعف از این حضور قدردانی کنند.
آیین گرامیداشت 12 بهمن امروز (جمعه) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند برگزار شد.
گزارش: محمدرسول ابراهیمی
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.