علیرضا نصرآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها شامل طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، طرح های جامع مقابله با بیابانزایی، عملیات توسعه جنگل با نهال و عملیات کشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچوبی است.
وی با بیان اینکه اعتبار مصوب این پروژه ها از سرفصل های ملی و استانی تامین شده است اظهار داشت: سرمایه گذاری ملی این طرح ها از اعتبارات 97-96 مبلغ 15 میلیارد و 400 میلیون تومان و اعتبار استانی 440 میلیون تومان بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تاکید کرد: بیشتر این طرح ها اثربخشی قابل قبولی برای احیای قنوات، افزایش منابع آبی سفره های زیرزمینی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها در بر خواهد داشت.
وی گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری بر داشته های آبی منطقه نقش مستقیم دارد و بهره برداری از این طرح ها امید به زندگی را برای اهالی روستاهایی که طرح در آنها اجرا شده است، افزایش می دهد.
نصرآبادی از افتتاح دیوار ساحلی حوزه سد کریت طبس با حجم عملیات 700 متر مکعب خبر داد و گفت: اعتبار اجرای این پروزه به میزان 2 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی افزود: عملیات سنگی بند گابیونی فاز 2 باقران بیرجند، حوزه گرم و تمام ده نهبندان، حوزه مشوکی و شورستان سربیشه، نرم و نوده سرایان، جهرآباد فردوس، نخ آباد بشرویه، مرتضی علی طبس، کرغند قاینات، فتح آباد، ارسک و جگر کوه بشرویه، غنی آباد بشرویه، سیوجان و ریزآب خوسف، افین زیرکوه، دیهوک طبس و سایر از جمله پروژه های حوزه آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین عملیات نهالکاری پروژه اجرای طرح های خاص بیابانزدایی در شهرستان های بیرجند، بشرویه، درمیان و زیرکوه به میزان 690 هکتار نیز همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.
برنامه های گرامیداشت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از امروز (جمعه) 12 بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی آغاز می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.