به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی در سینما بهمن بیرجند گفت: ١٦ فیلم همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان اکران می شود که پنج فیلم در حوزه کودک و نوجوان و ١١ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران است.
ناصر نبی زاده افزود: این فیلم ها از 12 بهمن تا 18 بهمن ماه به نمایش گذاشته می شود.
وی اظهار داشت: اکران فیلم های کودک و نوجوان شامل لکنت، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان ساعت ٩:٣٠ صبح هر روز انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: فیلم های جان دار، بنفشه آفریقایی، ناگهان درخت، سرخپوست، سمفونی نهم، شبی که ماه کامل شد، طلا، مدیترانه، ایده اصلی، غلامرضا تختی و بیست و سه نفر 11 فیلم از 22 فیلم بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که در بیرجند اکران می شود.
وی افزود: با اداره کل آموزش و پرورش هماهنگ شد که دانش آموزان نقاط محروم از این پنج فیلم به شکل رایگان استفاده کنند.
نبی زاده بیان کرد: امیدواریم این بستری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کرده مورد استقبال همگان قرار گیرد و فیلم های شاسته مورد استقبال واقع شود.
وی گفت: مبلغ بلیط هر فیلم 10 هزار تومان است که سایت مربوط برای تهیه بلیط اینترنتی ارائه خدمات می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: نحوه دریافت بلیط به شکل حضوری از طریق گیشه سینما بهمن بیرجند و از طریق سایت سینما تیکت به شکل اینترنتی است.
وی گفت: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در همه استان ها برگزار می شود و این نگاه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که شمار بیشتری از مردم از اکران های همزمان فیلم ها استفاده کنند.
نبی زاده ادامه داد: از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بخش عظیمی از جوانان با استفاده از ظرفیت سینما به بیان دغدغه و اعتقادشان پرداختند که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: سینما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک جهش بزرگ در مضمون و تکنیک داشت و شاید قبل از انقلاب جرقه های سینما را گاهی در بعضی زمینه ها بتوان به عنوان یک فیلم نگاه کرد اما بعد از انقلاب حجم عظیمی از این رویداد قابل اعتنا است و بستری برای توانمندان شایسته ایرانی است.
سی‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا 22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن ماه و همز‌مان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.