مهدی هاشمی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین پروژه این مجموعه در دهه فجر از لحاظ اعتبار هزینه شده، تامین زیرساخت های مسکن مهر است.
وی گفت: این پروژه شامل اجرای شبکه اصلی و فرعی و نصب انشعابات فاضلاب فاز 2 ارتش به طول چهار کیلومتر و یک کیلومتر خط انتقال اصلی خیابان است که با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی به پروژه اجرای خطوط پراکنده فاضلاب شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: سه هزار نفر از اجرای این پروژه بهره مند شده اند.
وی اظهار داشت: نشت یابی، نوسازی و استانداردسازی سه هزار و 219 انشعاب فرسوده آب در استان با اعتبار سه میلیارد و 550 میلیون ریال و نصب پنج هزار و 248 فقره انشعاب فاضلاب در مرکز استان از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال است.
هاشمی مقدم از حفر، تجهیز و بهسازی چاه های پنج و 11 علی آباد و 6 و هشت رکات بیرجند با اعتبار چهار میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد و گفت: با انجام این پروژه ها 80 لیتر بر ثانیه بر توان تولید آب بیرجند افزوده شده است.
وی اجرای خط انتقال چاه های 6 و هشت رکات با اعتبار هشت میلیارد و 300 میلیون ریال و اجرای تعدادی از شیرهای فشارشکن و زون بندی شبکه آب شهر بیرجند با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال در راستای برنامه سازگاری با کم آبی را از دیگر پروژه های آماده افتتاح این مجموعه در دهه فجر عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: اجرای خط انتقال آبرسانی به شهر خضری دشت بیاض با اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون ریال و نصب و راه اندازی آب شیرین کن آرین شهر به ظرفیت 50 مترمکعب در شبانه روز با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله پروژه های شهر قاین است.
وی ادامه داد: همچنین احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر طبس گلشن و اجرای ایستگاه پمپاژ بین مخازن، اصلاح شبکه توزیع آب طبس گلشن به طول 4.5 کیلومتر و اصلاح شبکه توزیع آب عشق آباد به طول دو کیلومتر در دهه فجر در شهرستان طبس به بهره برداری می رسد.
هاشمی مقدم افزود: در 2 شهر مرزی نهبندان و اسدیه نیز پروژه های حفر و تجهیز 2 حلقه چاه رزرو شهرهای گزیک و طبس مسینا، توسعه شبکه آب مسکن مهر طبس مسینا، حفر و لوله گذاری و تجهیز چاه شماره 6 نهبندان و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب نهبندان در دهه فجر افتتاح می شود.
وی بیان کرد: پروژه های حفر و تجهیز چاه پنج سرند فردوس و اصلاح شبکه توزیع آب زهان و حاجی آباد به طول چهار کیلومتر از دیگر پروژه هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.