به گزارش ایرنا علی اصغر بیجاری روز پنجشنبه در نشست خبری عملکرد بخش کشاورزی در دهه فجر فزود: سهم شهرستان بشرویه از این میزان هفت میلیارد تومان، زیرکوه 13 میلیارد تومان، طبس 11 میلیارد تومان، درمیان 10 میلیارد تومان، قاین 12 میلیارد تومان، بیرجند 10 میلیارد تومان، نهبندان، سرایان، خوسف هر کدام 6 میلیارد تومان سربیشه 9 میلیارد تومان و فردوس 10 میلیارد تومان است.
وی گفت: به ازای هر هکتار خسارت سه میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد و آن دسته از کشاورزانی که دچار خسارت شده اند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی از این تسهیلات برخوردار شوند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال نیز مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات برای خسارت خشکسالی ابلاغ شد که 20 هزار بهره بردار بخش کشاورزی از آن بهره مند شدند.
وی گفت: پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از این اقشار و نگهداشت آنها در مناطق روستایی و مرزی است.
بیجاری افزود: انتهای سال گذشته 236 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با کارمزد چهار و 6 درصد به استان ابلاغ شد که در مرحله نخست سهمیه استان 118 میلیارد تومان بود.
وی گفت: خراسان جنوبی به عنوان استانی پیشرو توانست در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر مبلغ ابلاغی، حدود 150 میلیارد تومان نیز جذب کند که از این میزان 120 میلیارد تومان در بخش کشاورزی منجر به انعقاد قرارداد شد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی استان را 95 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم بخش کشاورزی استان از این اعتبارات 45 درصد معادل 53 میلیارد تومان بود اما با توجه به پتانسیل ها موجود حدود 2 برابر این رقم جذب شد.
وی با بیان اینکه مرحله دوم این تسهیلات در حال پیگیری بوده و به زودی به استان ابلاغ خواهد شد افزود: حدود 60 میلیارد تومان طرح در بخش کشاورزی آماده پرداخت تسهیلات است.
بیجاری گفت: در مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سهم بخش دام و طیور 14 درصد اعلام شد در حالیکه در مرحله نخست 6 برابر سهم استان در این حوزه پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در کارگروه اشتغال استان مصوب شد پرونده هایی که تکمیل و وثایق آن آماده شده (علیرغم این محدودیت) به مبلغ 65 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد اما طرح های جدید در این زمینه پذیرفته نخواهد شد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال 383 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در حوزه روستاییان و عشایر ابلاغ شده که تاکنون 202 میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.
وی یکی از مهمترین عوامل نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی و مرزی را تامین آب کشاورزی دانست و افزود: در این زمینه ردیف بودجه ملی قنوات 60 درصد رشد داشته است.
بیجاری گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی نیز در دست پیگیری است که در بخش قنوات تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین در این نشست اعلام شد همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 635 پروژه با سرمایه گذاری 909 میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.