به گزارش ایرنا محمدعلی بیجاری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: پارسال 2 هزار و 927 تن کالای تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شده بود.
وی گفت: هر سال دولت یکسری اقلام تنظیم بازار را توزیع می کند و امسال نیز همین گونه است با این تفاوت که امسال دولت به صورت ویژه به کمک مردم آمده است.
وی بیان کرد: پارسال مجموع برنج توزیع شده در استان 155.5 تن بود و در 10 ماه ابتدای امسال 2 هزار و 106 تن بوده و نشان از رشد 82.2 درصد است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پارسال 675 تن شکر و 10 ماه امسال یکهزار و 51 تن در استان توزیع شد که 55.7 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: میزان گوشت گوساله منجمد توزیع شده در استان پارسال 53.6 تن و 10 ماه امسال 568 تن بوده که 960 درصد افزایش را نشان می دهد.
بیجاری با بیان اینکه امسال 23 تن گوشت گوسفند منجمد در قالب طرح تنظیم بازار در استان توزیع شد اظهار داشت: پارسال هیچ گونه گوشت گوسفند منجمدی در استان توزیع نشد.
وی ادامه داد: پارسال هیچ گونه گوشت گوسفند لاشه سرد در استان توزیع نشد در حالی که 10 ماه ابتدای امسال 12 تن و 34 کیلوگرم گوشت توزیع شد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال در یک ماه اخیر 438 تن و 600 کیلوگرم گوشت مرغ با حداقل 2 هزار تومان پایین تر از قیمت بازار در استان توزیع شد.
وی گفت: همچنین پارسال یکهزار و 43 تن و 300 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که امسال این رقم به یکهزار و 281 تن افزایش یافت به عبارتی 22.8 رشد داشته است.
بیجاری افزود: دولت نهایت تلاش خود را برای تامین کالای تنظیم بازار مردم انجام داده است ما نیز سعی کرده ایم از محل کالاهایی که وارد کشور می شود، سهمیه استان را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه مبنای توزیع کالای تنظیم بازار جمعیت است تصریح کرد: جمعیت استان یک درصد جمعیت کشور است اما بیشتر از سهمیه استان کالا جذب کرده ایم و این تلاش ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید نسبت به آینده و تامین کالا نگران باشند گفت: به عنوان مثال میانگین مصرف مرغ روزانه در استان 30 تن بوده اما در یک ماه گذشته به بالای 50 تن رسیده است که نشان می دهد مردم مازاد بر نیاز خود گوشت مرغ تامین و ذخیره می کنند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: گوشت در بازار توزیع می شود اما در سریع ترین فرصت به اتمام می رسد در حالی که شاید مردم نیاز به گوشت ندارند اما نسبت به خرید اقدام می کنند.
وی از مردم خواست با مدیریت درست مصرف به دولت کمک کنند و افزود: در این صورت می توان امیدوار بود کالاهای توزیع شده پاسخگوی نیاز مردم باشد.
بیجاری بیان کرد: از طرفی دام مولد کشور قاچاق و از طرفی دام زنده وارد می شود اما مردم می توانند با مدیریت مصرف و گزارش دام قاچاق به دولت کمک کنند.
وی گفت: بیشترین دام زنده قاچاق مربوط به استان های غربی است اما همه باید هوشیار بوده و نگذارند دامدار دام خود را به غیر فروخته و از استان یا کشور خارج کند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: میزان جوجه ریزی امسال 30 درصد افزایش دارد و نگرانی برای آینده به ویژه عید وجود ندارد همچنین میوه شب عید ذخیره سازی شده و باید آرامش حفظ شود در این صورت آنچه عرضه می شود پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.