به گزارش ایرنا محمد بهروزی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: خصوصی ‌سازی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است و از سال 84 ثبت نام برای سهام عدالت در همین راستا آغاز شد که تا سال های ابتدایی دهه 90 ادامه داشت.
وی با بیان اینکه ابتدا پیش ‌بینی می شود سهامداران 22 میلیون نفر باشند گفت: اکنون 49 میلیون نفر سهامدار در طرح سهام عدالت ثبت نام کرده اند که بیشتر از پیش بینی ها است.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه طبق آخرین تصمیم گیری‌ ها در سازمان خصوصی‌ سازی امکان ثبت نام برای سهام عدالت در حال حاضر وجود ندارد افزود: اگر مشمولان سهام عدالت که فوت شده تعیین تکلیف شوند و سهام مازاد وجود داشته باشد احتمالا در اختیار افرادی قرار می گیرد که موفق به ثبت نام نشده اند.
وی با بیان اینکه در 2 مقطع ثبت شماره شبا توسط سهامداران درخواست شد گفت: تاکنون حدود 568 هزار نفر در خراسان‌ جنوبی شماره حساب های معتبر خود را اعلام کرده‌اند که برخی سود سهام دریافت کرده و عده ای هنوز در نوبت هستند که سود آنان تا پایان سال واریز می شود.
بهروزی ادامه داد: 130 هزار نفر در استان زیرپوشش نهادهای حمایتی که 100 درصد تخفیف سهام عدالت را مشمول می شده اند، سود را در یک یا 2 مقطع دریافت کرده اند.
وی گفت: شرکت‌های سرمایه‌ پذیر تا هشت ماه بعد از مجمع عمومی و مشخص شدن سود قابل تقسیم باید سود را برای واریز به حساب سهامداران به سازمان خصوصی سازی بدهد.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان ‌جنوبی بیان کرد: در این راستا از آنجا که بسیاری از شرکت‌ های مرتبط با سهام عدالت در تیر و خرداد مجمع عمومی را تشکیل داده‌اند تا اردیبهشت ماه 98 فرصت دارند این کار را انجام دهند.
وی گفت: تاکنون یکهزار و 100 میلیارد تومان را شرکت های سرمایه پذیر در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار داده اند که این میزان به تفکیک براساس اولویت دهک های مشمول و اولویت دهک های پایین تقسیم می شود.
بهروزی گفت: از آبان ماه سود آرام آرام واریز شده و بعضی بانک ها دیرتر به لینک سازمان خصوصی سازی پیوسته اند اما تا دهه فجر این بانک ها نیز سود را به حساب مشمولان اولویت دار که شماره شبای خود را ثبت کرده اند واریز می کنند.
وی افزود: همه مشمولان سهام عدالت که شماره حساب خود را ثبت کرده اند تا پایان اردیبهشت سال آینده سود خود را دریافت می کنند و از ابتدای امسال 2 مرحله سود عملکرد سال 95 و 96 واریز شده که رقم آن به میزان سهام بوده است.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان ‌جنوبی یادآور شد: افرادی که باقیمانده ارزش اسمی سهام خود را پرداخته کرده اند رقم سودشان متفاوت بوده و این افراد در خراسان جنوبی چهار هزار و 700 نفر هستند.
وی بیان کرد: وارثان سهامداران فوت شده نیز با مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان می‌ توانند وضعیت سهام عدالت خود را مشخص کنند.
بهروزی گفت: اگر مدارک مورد نیاز آماده باشد کمتر از 10 دقیقه درخواست رسیدگی می شود که توصیه می کنیم افراد هرچه سریعتر برای این کار اقدام کنند چون معلوم نیست در آینده این امکان وجود داشته باشد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.