به گزارش پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام عسگر نجفی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کارگروه ویژه ای با هدف دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده که هدف از آن ارائه اقدامات و فعالیت های پلیس در حوزه نظم و امنیت پلیس است.
وی بیان کرد: براساس ضرورت های زندگی در اجتماع که متاثر از تغییرات اجتماعی است، پلیس مجموعه ای تحت عنوان معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی ایجاد کرده که امروز یکی از معاونت های محوری نیروی انتظامی است.
جانشین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گفت: جنس کار معاونت اجتماعی پیشگیری زمینه ای است یعنی این که فعالیت این معاونت مقدم بر پیشگیری انتظامی و کارهای فیزیکی و میدانی و مرحله جلوتر از آن پیشگیری اجتماعی است.
وی با اشاره به این که پیشگیری اجتماعی یک پیشگیری کنشی است بیان کرد: زیرساخت این حوزه، ظرفیت های موجود جامعه است و بیشتر از ظرفیت های بالفعل و بالقوه جامعه استفاده می کند که بایستی نهادها، مرجع ها و سازمان های اجتماعی در امر پیشگیری همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.
حجت الاسلام نجفی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی سعی می کنند در حوزه امنیتی بین مردم یاس و ناامیدی ترویج کنند که در این راستا ماموریت کلان معاونت اجتماعی در حوزه پیشگیری تلاش برای ارتقای احساس امنیت با استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها، مراکز علمی و مذهبی است.
وی افزود: پلیس با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و همچنین جلب همکاری معتمدان در سطح محلات برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان در حوزه پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی تلاس می کند.
جانشین معاونت اجتماعی ناجا گفت: در بازدیدی که از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی صورت گرفت، همکاران ما در استان با وجود کمبودها و کاستی ها در حوزه منابع عملکرد خوبی در کاهش جرایم و آسیب های داشته اند.
وی با بیان این که نیروی انتظامی در ردیف پلیس های برتر دنیا قرار دارد افزود: از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره کلانتری ها و پاسگاه های خراسان جنوبی 92 درصد به صلح انجامیده است که در سطح کشوری میانگینی 72 درصدی دارد.
حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: با توجه به گسترش کاربران فضای مجازی در ایران، نیروی انتظامی با تمام توان به منظور پیشگیری از آسیب ها و جرایم در این فضا نیز ورود پیدا کرده است.
وی گفت: پلیس پر افتخار علاوه بر ده ها وظیفه در اجتماع در حوزه پیشگیری زمینه ای خوب عمل کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز گفت: تعبیر پیشگیری زمینه ای تعبیر بسیار جالبی در حوزه پیشگیری از آسیب ها است که در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از احکام و مبانی اسلام جنبه پیشگیری زمینه ای دارد و اگر این نوع پیشگیری به موقع انجام شود ما فساد نخواهیم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: پیشگیری زمینه ای ارزشمندترین نوع پیشگیری است که برگرفته از مکتب انبیا بوده و با بیدار کردن وجدان انسانی زمینه را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراهم می کند.
وی بیان کرد: در وضعیت موجود نیروی انتظامی پرافتخار علاوه بر مسئولیت ده ها وظیفه در اجتماع، در حوزه پیشگیری زمینه ای اقدامات خوبی انجام داده و جلوی بسیاری از تهاجمات فرهنگی و فساد را در جامعه را گرفته است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.