به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز شنبه در عصرانه کاری اعضای خانه مطبوعات استان خراسان جنوبی افزود: گاهی مشکلات به شکلی از سوی رسانه ها منعکس می شود که اگرچه باعث ترغیب خواننده می شود اما به صلاح شرایط امروز جامعه نیست.
وی با بیان این که همواره خبرنگاران از پاسخ ندادن مدیران گلایه دارند گفت: این کار مسئولان صحیح نیست و باید پاسخگو باشند اما از طرفی انتظار می رود رسانه ها نیز در مسیر اطلاع رسانی درست به مردم با مدیران همراهی کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، انعکاس و انتشار درست وقایع را یک هنر برای خبرنگاران دانست و تاکید کرد: باید رسانه ها تلاش کنند در شرایط فعلی جامعه، فضایی برای سوءاستفاده ایجاد نشود.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای رسانه ای به خصوص در مباحث امنیتی گفت: موضوعی که به نیروی هوایی مرتبط بود و در برهه ای هم برای آن تیتری از سوی رسانه ای زده شد، خالی از اشکال نبود.
حسنی مقدم ادامه داد: برخی تصمیمات آن هم در خصوص مسائل امنیتی در جایی گرفته می شود که همه ملاحظات رعایت شده و نباید از دید منفی به آن نگریسته شود.
وی از برگزاری جمع های صمیمی خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر کرد و افزود: نشست صمیمی دیگری هم به صورت ویژه با خبرنگاران برای طرح برخی مسایل برگزار می کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان این که ما از مشکلات نمی ترسیم گفت: گاهی نیاز است برخی مسایل و اطلاعات به خبرنگاران داده شود تا ورود بهتری به آن مباحث داشته باشند و مطالبه گری را به شکل صحیح انجام دهند.
وی اظهار داشت: تشکل های مختلف اگر مشکلات و گلایه های خود را با کد بدهند، در چارچوب وظایف، دستگاه ها را برای حل آنها هماهنگ می کنیم.
در این نشست 2 نفر از خبرنگاران که بهمن 57 در تظاهرات های خیابانی شهر بیرجند حضور داشتند به بیان خاطرات خود پرداختند.
همچنین برخی خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات راهکارهایی برای بهتر شدن فعالیت های رسانه ای ارایه کردند.
ایجاد جریان رسانه ای برای مشکلات کلان استان، تربیت خبرنگار حرفه ای در حوزه های مختلف با قدرت تحلیل و دادن خوراک فکری به مسئولان از جمله این پیشنهادات بود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.