به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدرضا حسنی مقدم در پنجمین نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان افزود: در حال حاضر افرادی تحت عنوان کودکان کار در شهر حضور دارند که علاوه بر تکدی گری و زباله گردی به کارهای دیگری نیز مشغول هستند.
وی ضمن تشکر از خدمات و اقداماتی که از سوی دستگاه های عضو این کارگروه به انجام رسیده است گفت: نسبت به آمار و اطلاعاتی که از سایر استان ها در دست است، خراسان جنوبی در وضعیت مناسبی قرار دارد که بیانگر تلاش و همت دستگاه های اجرایی ذیربط است.
رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از طرفی این آمار آن قدر زیاد نیست که رفع معضلات و مشکلات مربوط به این آسیب اجتماعی و پدیده نازیبا از توان دستگاه های اجرایی استان خارج باشد.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی در پاکسازی استان از پدیده متکدیان و زباله گردها استفاده کنیم افزود: طبق اعلام مسئولین ذیربط در مرکز، بیرجند جزو پاکیزه ترین شهرهای کشور است از این رو با توجه به این امر و نیز با عنایت به پشتوانه های بالای فرهنگی مردم این منطقه، لازم است تا تلاش و جدیت بیشتری دراین رابطه به خرج داده شود.
حسنی مقدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست و موثر را از ملزومات مهم در این رابطه ذکر کرد و گفت: می توان با فرهنگ سازی مناسب و آگاه سازی خانواده ها و افزایش معلومات عمومی جامعه، تا حد زیادی از بروز این پدیده در جامعه جلوگیری کرده و آن را از بین برد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مهم و مورد نیاز، انجام اقدامات علمی و مبتنی بر پیشرفت های روز است که در این رابطه دانشگاه بیرجند و سایر مراکز علمی و دانشگاهی می توانند به کمک این کارگروه آمده و با انجام پژوهش های کاربردی راهکارهای اجرایی را ارائه کنند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.