به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمد صادق معتمدیان در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی، با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی افزود: تولید محصولات خبری مختلف در استان که منجر به تغییر نگاه ها و رویکردهای بیرونی به استان شود باید مورد توجه جدی رسانه ها باشد چرا که تولید خبر تنها ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها نیست.
وی تاکید کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت ها و مواهب الهی زیادی برخوردار است؛ اما این پتانسیل ها در داخل و خارج کشور به درستی معرفی نشده و برای بسیاری افراد ناشناخته است که در زمینه معرفی این ظرفیت ها رسانه ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
استاندار خراسان جنوبی یکی از ظرفیت های استان را در بخش معادن ذکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم رقابت سالم بین رسانه ها تاکید کرد و گفت: رقابت ها نباید منجر به تولید اخباری شود که آثار منفی برای استان داشته باشد یا اینکه اعتماد بین رسانه ها و مردم را دچار خدشه کند.
معتمدیان توسعه سطح آموزشی خبرنگاران به صورت تخصصی را یکی از نیازهای اصلی در حوزه خبر استان دانست و یادآور شد: وجود خبرنگاران حرفه ای برای کمک به توسعه استان بسیار مهم و مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی علیرغم اقدامات ارزشمند 40 سال گذشته عقب ماندگی های زیادی دارد، اظهار داشت: رفع مشکلات و مسائل گذشته و جاری استان نیازمند تلاش و پیگیری مضاعف نسبت به سایر استان های برخوردار کشور است.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه رسانه ها باید تلاش کنند ظرفیت های خراسان جنوبی را در سطح ملی معرفی کنند گفت: بزرگ نمایی محرومیت ها و برجسته کردن نقاط منفی از سوی مدیران و رسانه ها، به توسعه استان کمکی نخواهد کرد.
وی ضعف موجود در زیرساخت ها را یکی از مشکلات استان ذکر کرد و افزود: دولت باید برای ایجاد زیرساخت ها و باز کردن مسیر توسعه گام های اساسی بردارد تا بخش خصوصی بتواند در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان همکاری بیشتری داشته باشد.
معتمدیان بر کالبد شکافی آسیب ها در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های ذیربط به تنهایی نمی توانند در این راه گام بردارند؛ بلکه باید رسانه ها، نخبگان و اهل قلم هم با فرهنگ سازی به رفع مشکلات و تغییر نگاه ها و رویکردها در استان کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان را یک فرصت اقتصادی و تجاری ذکر کرد و افزود: وجود مرز، یک فرصت برای توسعه این منطقه است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یکی از رسانه های مرجع در کشور اظهار داشت: باید این نقش در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معتمدیان، خارج شدن استان از بن بست جغرافیایی و رفع مشکلات آن را مستلزم یک وحدت و همگرایی دانست و گفت: حل مشکلات اساسی استان نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است که در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از وضعیت کاری و عملکرد این رسانه رسمی کشور در استان، بر آمادگی کامل برای تولید محتوا در راستای اهداف و برنامه های مدیریت استان تاکید کرد.
6054*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.