14 سال از تغییر سیاسی و جغرافیایی به عنوان استان شدن در خراسان جنوبی می گذرد و تاریخ پستی و بلندی های زیادی را در این مسیر به ثبت رسانده است.
گروه های مختلف سیاسی برنامه های خود را برای پیشرفت هرچه بیشتر به کار بردند و مسیر توسعه و تعالی استان در همه حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به خراسان جنوبی سال 97 رساندند.
اقدامات بسیار قابل توجهی در این سال ها صورت پذیرفت اما ظهور چاشنی سیاسی کاری در جاهایی مانع توسعه به معنای واقعی شد، سیاسی کاری که هرچند در تدبیر شخصی دلسوزی برای استان محسوب می شد اما در واقع مسیر توسعه را به جاده خاکی هدایت کرد.
سیاست در جامعه نیازمند وجود فرهنگ سیاسی است که بارها مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته اند فرهنگی که توزیع خاصی از ارزش ها، احساسات، اطلاعات و مهارت های سیاسی را بر رفتار شهروندان و مسئولان حاکم کند.
زمانی که فرهنگ سیاسی در جامعه ای که البته خراسان جنوبی هم مستثنی از آن نیست به درستی پیاده سازی شود دیگر سیاسی کاری معنا و مفهومی نخواهد داشت و برعکس نبود سواد فرهنگ سیاسی آسیب های برگشت ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد.
فرهنگ سیاسی در آیات و روایات و سیره ائمه اطهار (ع) به وضوح نمایان است که نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در مورد نحوه حکومت داری دینی نمونه ای از این گفتار است و از طرفی می توان آن را به عنوان جوابی صحیح برای تمام کسانی که اندیشه سکولاریسم را در جامعه مطرح می کنند یادآوری کرد.
خراسان جنوبی تشنه انسجام است که با تاثیرپذیری از فرهنگ سیاسی موجب مهارت سیاسی در مسئولان و مردم شود و بدون شک تحقق این مهم توسعه همه جانبه استان را در برخواهد داشت.
با نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایده های خوبی در محافل و مجالس توسط مردم و مسئولان مطرح می شود اما آنچه مهم است عملی کردن این ایده ها با همکاری و هم افزایی همه جانبه برای رسیدن به انسجام سیاسی است.
به یقین چله انقلاب نقطه عطفی در تمام محافل سیاسی استان و کشور خواهد بود، امید است بلوغ انقلاب چهره جدیدی از فرهنگ سیاسی و به تبع آن انسجام را در جامعه نمایان کند.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.