علی عرب نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی بهزیستی حمایت از جامعه هدف و کمک به توانمند سازی آنها است که در همین راستا برنامه های مختلفی دنبال می شود.
وی افزود: توانمندسازی افراد تحت حمایت از طریق اشتغال فردی و سرمایه کار، ازدواج، اشتغال در گروه های همیار و سایر موارد انجام می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همچنین طرح توانمند سازی اجتماع محور با رویکرد فقرزدایی در پنج محله استان از ابتدای امسال اجرا و افراد از مزایای آن بهره منده شده اند.
وی از واگذاری 16 نفر به فرزند خواندگی خبر داد و گفت: 58 مرکز آسیب اجتماعی نیز در استان به جامعه هدف خدمات دهی می کنند.
عرب نژاد با اشاره به وجود 16 هزار و 765 معلول در خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر این افراد، سالمندان، افراد پر خطر در معرض ایدز، زنان سرپرست خانوار نیازمند، کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، افراد در معرض آسیب اجتماعی و کودکان خیابانی نیز تحت حمایت بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد در حوزه های مختلف بهره مند می شوند.
وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 334 معلول از برنامه های توانبخشی مبتنی بر خانواده استفاده کرده اند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی 823 کمک هزینه تحصیلی، 85 کمک هزینه ایاب و ذهاب، 246 کمک هزینه حق پرستاری، 41 کمک هزینه توانبخشی و درمان کودکان مبتلا به PKU و 15 مورد مناسب سازی خودرو و مسکن را از دیگر اقدامات انجام شده در 9 ماه امسال عنوان کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.