داوود شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 560 پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شد که این میزان قبل از انقلاب 14 فقره بوده است.
وی بیان کرد: با صدور پروانه های معدنی تاکنون 15 هزار و 963 میلیارد ریال در معادن استان سرمایه گذاری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین میزان ذخایر کشف شده در معادن استان از 2 میلیون تن قبل از انقلاب به سه هزار و 698 میلیون تن رسیده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 578 معدن با استخراج اسمی 16 میلیون و 995 هزار تن و سرمایه گذاری 15 هزار و 969 میلیارد ریال وجود دارد.
شهرکی اضافه کرد: خراسان جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال ایجاد شده در جایگاه چهارم، صدور گواهی کشف رتبه پنجم، صدور پروانه اکتشاف رتبه ششم و ذخیره قطعی رتبه هفتم کشور را دارد.
وی بیشترین ذخایر معدنی را مربوط به شهرستان طبس دانست و یادآور شد: از نظر سرانه بهره برداری شهرستان های طبس، قاین، نهبندان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی، توسعه اکتشافات گسترده از طریق پهنه های اکتشافی و واگذاری به شرکت های بزرگ معدنی با تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک از جمله اقدامات مهم سازمان در حوزه معادن است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.