به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در نشست کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: سپس شرکت های مشاور متعدد از طریق دعوت یا فراخوان ورود پیدا کنند و دستگاه مربوط نیز باید همکاری لازم را با آنان داشته باشد.
وی گفت: از گذشته در خراسان جنوبی رسم بوده که ابتدا مشاور، طرح را تهیه و دستگاه اجرایی تایید و جلد خوبی برای آن انتخاب کرده و در کتابخانه دستگاه ها قرار می داده در حالیکه اصلا اینگونه نیست و باید مطالعات انجام شود و مشاوران در جلسه دفاع در قبال نقطه نظرات علمی، پژوهشی، کاربردی و تحقیقاتی خود پاسخگو باشند.
معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مرجع تایید کننده نیز باید دارای پایگاه علمی مشخص باشد تا هنگام تحویل و تایید طرح، حق اظهار نظر داشته باشد و پیشنهادات لازم را ارایه دهد.
وی گفت: در طرح ظرفیت سازی، مشارکت و آگاهی رسانی (سیپا) برای تالاب کجی نمکزار نهبندان باید از ظرفیت علمی دانشگاه بیرجند استفاده شود.
علوی مقدم به نقش مردم و دستگاه های اجرایی در تهیه طرح های مطالعاتی اشاره و تاکید کرد: باید ضمانت اجرایی ایجاد شود تا دستگاه های اجرایی مکلف و موظف به همراهی شوند و بستر آن برگزاری همین کارگروه است.
وی از نبود فرماندار نهبندان در نشست امروز این کارگروه گلایه کرد و گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان نهبندان باید قبل از ما در جلسه حضور می داشت چون موضوع تالاب کجی نمکزار خیلی عادی نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جدای از تامین منابع آب تالاب کجی نهبندان، زنده نگهداشتن تالاب، حیات وحش و سایر موضوعات، در مقابل همه مسئول هستیم و برای هر کدام باید یک بسته علمی وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: در انجام طرح تالاب کجی نمکزار مبنای علمی کار تطبیق داده شود و دستگاه های زیرساختی باید مساعدت جدی داشته باشند تا شرایط روان، ساده و سریع به سرانجام برسد.
علوی مقدم گفت: در اجرای طرح های مطالعاتی از جمله تالاب کجی نمکزار، تعیین وظایف دستگاه های اجرایی، مشخص کردن شرح وظایف و حرکت به سمت یکسان سازی اقدامات بسیار مهم است.
وی افزود: تالاب کجی نمکزار نهبندان با توجه به اقلیم خشک منطقه و شرایط حاکم بر آن یک ضرورت منحصر به فرد و جدی است و باید مورد توجه واقع شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بشر از زمانی که خلق شده با اقدامات غیرطبیعی، ناآگاهانه و بدون اطلاعات کارشناسی نظم طبیعی را به هم زده اما امروز از این مرحله گذشته ایم و به مرحله بحران رسیده ایم.
علوی مقدم گفت: امروز نباید به دنبال راهکار باشیم چون راهکارها و پیشنهادات علمی و کاربردی در همه مراجع ارایه شده و اجرا مهم است.
وی با اشاره به اقدامات حاشیه ای دستگاه های اجرایی افزود: روال شده در کارگروه ها دستگاه های اجرایی برای انجام وظایف خود موضوع مشارکت عمومی و مردم را مطرح می کنند در حالیکه باید اقدامات مشترک و در یک بستر دقیق و یکجا باشد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید بر انجام وظایف قانونی خود منطبق شوند اظهار داشت: مشارکت مردم در راس همه است اما باید راه های مشارکت مردم را در بستر شرح وظایف خود انتخاب کنیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.