رضا سلم آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و 243 نفر دوره مقدماتی، 585 نفر پایداری و توسعه و 988 نفر آموزش مهارتی را کسب کرده اند.
وی افزود: امسال برای آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان 328 میلیون و 700 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی مهارت آموزی را یکی از اصولی ترین روش های فقرزدایی دانست و گفت: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت از دیگر اهدافی است که در آموزش دنبال می شود.
وی نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت شغلی را از برنامه های آموزش مددجویان برشمرد و افزود: این نهاد با برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی و فنی و حرفه ای به دنبال ارتقای مهارت فنی بین خانواده های تحت حمایت است.
سلم آبادی با اشاره به پرداخت 27 میلیارد و 721 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌ زایی به مددجویان در 9 ماه گذشته از سال جاری گفت: هزار و 52 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی از این تسهیلات بهره مند شده اند.
وی توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت را از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد ذکر کرد و گفت: 525 طرح توسط مجریان زن با اعتبار هفت میلیارد و 377 میلیون تومان و 998 طرح توسط مجریان مرد با اعتبار 20 میلیارد و 343 میلیون تومان در استان اجرا شده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.