مجید درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه اجرای آبیاری نوین هر چه اعتبار اختصاص یابد به دلیل استقبال کشاورزان جذب می شود.
وی ادامه داد: امسال 195 هکتار طرح نوین آبیاری با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان در شهرستان در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: از این میزان 167 هکتار طرح آبیاری کم فشار و 28 هکتار طرح آبیاری تحت فشار است.
درویشی یادآور شد: در اجرای طرح های نوین آبیاری 85 درصد هزینه به صورت کمک بلاعوض توسط دولت و مابقی توسط کشاورز تامین می شود.
وی گفت: امسال دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار 13 میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار پنج میلیون و 800 هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی عنوان کرد: در چند سال اخیر مردم نیز اثربخشی اجرای این طرح ها را دیده اند، استقبال آنان در خصوص اجرای این طرح ها افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه اضافه کرد: روش های آبیاری تحت فشار با راندمان و کارایی بالاتر در مقایسه با روش های آبیاری سطحی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش کارایی مصرف آب است.
درویشی ادامه داد: تاکنون 107 کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی نیز در شهرستان اجرا شده است.
بیش از 11هزار هکتار زمین های کشاورزی زیرکوه به کشت محصول باغی و زراعی اختصاص دارد از این رقم حدود 6 هزار هکتار آن محصول باغی است.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در این شهرستان 147 کیلومتر است.
7556 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.