به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر جمعه در پایان سفر سه روزه به شهرستان نهبندان در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر بازدیدی از مناطق مختلف این شهرستان مرزی و کم برخوردار داشتیم و با بازدید میدانی از ظرفیت ها و زیرساخت های نهبندان، مسائل و مشکلات را احصا کردیم.
وی بیان کرد: در مجموع در این سفر 33 مصوبه را در دستور کار قرار دادیم که برخی از این مصوبات در کوتاه مدت توسط دستگاه اجرایی عملیاتی می شود و برخی مصوبات دیگر به دلیل اینکه نیازمند پیگیری کارشناسی و اعتبارات لازم است در بلندمدت اجرایی می شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین در شورای اداری شهرستان برنامه های بلندمدت براساس ظرفیت های استان و پتانسیل شهرستان مصوب کردیم که تحقق آن نیازمند پیگیری های جدی تر از سوی مسئولان استان است.
وی افزود: نهبندان در زمینه زیرساخت ها عقب افتادگی های زیادی دارد و در زمینه احداث راه های شهرستان و رفع مشکل کم آبی روستائیان پروژه هایی را تعریف خواهیم کرد.
معتمدیان ذخیره معدنی قوی و تنوع مواد معدنی را یکی از مهمترین ظرفیت های شهرستان نهبندان و خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: اگر به دنبال ایجاد عسلویه معدنی در خراسانی جنوبی هستیم، شهرستان نهبندان پیشانی این توسعه معدنی است.
وی گفت: امید است با ایجاد زیرساخت ها در معادن نهبندان، شاهد تحرک بخشی سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این شهرستان با اهمیت باشیم.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: موانع دانشکده معدن نهبندان که در مراحل پایانی قرار دارد را مرتفع خواهیم کرد تا از ظرفیت نیروی متخصص برای سرمایه گذاری و فرآوری در بخش معدن استفاده کنیم.
وی گفت: 200 میلیون تومان برای مرمت قنوات شهرستان در کوتاه مدت اختصاص یافت تا مشکلات کشاورزان رفع شود و همچنین از محل اعتبارات ملی نیز برای مرمت قنوات جذب خواهیم کرد.
معتمدیان اظهار داشت: در حوزه مخابرات و اینترنت روستاهای شهرستان حرکت جهشی خوبی را انجام خواهیم داد و تا پایان سال 98 بخش قابل توجهی از روستاهای شهرستان به شبکه اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 12 کیلومتر از باند دوم جاده نهبندان - شوسف با نصب علائم مختلف زیر بار ترافیک خواهد رفت اضافه کرد: قطعه دوم این محور به طول 18 کیلومتر در مرحله مناقصه قرار دارد و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده آغاز می شود.
معتمدیان گفت: بازارچه دوکوهانه از باسابقه ترین بازارچه مرزی خراسان جنوبی است و دولت زیرساخت های خوبی را در بازارچه ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: موانعی در زمینه بازگشایی این مرز وجود دارد که در سفر اخیر به کابل، مذاکراتی با مسئولان ارشد افغان داشته ایم و مسائل را پیگیری کردیم که امید است به زودی با رفع موانع شاهد رونق بخشی این بازارچه مرزی باشیم.
استاندار خراسان جنوبی عصر روز چهارشنبه 19 دی ماه در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان بدو ورود به شهر شوسف مورد استقبال امام جمعه و فرماندار این شهرستان قرار گرفت و سپس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر با ذکر فاتحه با آرمان‌های این شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.
معتمدیان همچنین در آغاز سفر سه روزه به شهرستان نهبندان با جانباز سرافراز 45 درصد محمد خدادادی در شهر شوسف دیدار و از وی تجلیل کرد.
دیدار با روسا و اعضای شوراهای اسلامی و نیز نخبگان و فرهیختگان شهرستان نهبندان از دیگر برنامه های نخستین روز سفر معتمدیان بود.
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفرش به نهبندان از روستای هدف گردشگری دهسلم و پایگاه میراث طبیعی بیابان لوت و پروژه کمپ کویرنوردی در این روستا بازدید کرد.
معتمدیان با مردم روستای آتشکده و جمعی از معتمدین، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای اطراف آن دیدار و گفت و گو کرد و نیز در نشستی مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.
همچنین استاندار خراسان جنوبی در بازدید از مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان، بر لزوم تسریع در روند احداث این پروژه برای رفع مشکل کم آبی این منطقه تاکید کرد.
بازدید از معدن سنگ گرانیت گل پنبه ای سردشت در روستای لخشک و بازارچه دوکوهانه و شرکت در شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه های معتمدیان در دومین روز سفرش به نهبندان بود.
استاندار خراسان جنوبی در سومین روز سفر خود به شهرستان نهبندان از کارخانه شیر و مجتمع گلخانه ای در دست احداث این شهرستان بازدید و بر تکمیل هرچه سریعتر این طرح ها تاکید کرد.
بازدید از آسبادهای روستای خوانشرف، بیمارستان آتشدست نهبندان، کارخانه کچ نهبندان و شرکت در نمازجمعه نهبندان و سخنرانی در جمع مردم این شهر از دیگر برنامه های سومین روز سفر معتمدیان به نهبندان بود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.