به گزارش ایرنا محمدرضا مروی مقدم روز سه شنبه در نشست کارگروه استانداردسازی و ارتقای کالا و خدمات استان خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود: از این تعداد یکهزار و 100 مورد تاییدیه نهایی را دریافت کرده اند که در زمینه 150 آیتم مورد ارزیابی قرار گرفته اند مابقی نیز برای دریافت تاییدیه اقدامات لازم را تا حدودی انجام داده اند.
وی بیان کرد: برخی موفق به دریافت تاییدیه استاندارد نشده اند که عمدتا مشکلات زیرساختی دارند لذا هزینه بر بودن استانداردسازی آسانسور سبب گلایه و اعتراض هایی از جانب شهروندان شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: با همکاری بازرسان اداره کل استاندارد و تاکید معاون عمرانی استاندار مقرر شد بازدیدهای مستمر و دوره ای از وضعیت آسانسورهای سطح استان انجام شود.

** برخی شهروندان حساسیت نشان می دهند
وی گفت: برخی شهروندان نسبت به بازدید بازرسان از آسانسور حساسیت نشان می دهند که این موضوع باید فرهنگ سازی و شهروندان نیز با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.
مروی مقدم افزود: از تمامی تجهیزات فضای سبز شهری استان و مهدهای کودک بازرسی لازم در خصوص استاندارد بودن تجهیزات و امکانات ورزشی و تفریحی انجام شده است.
وی اظهار داشت: در خصوص تجهیزاتی که از استانداردهای لازم برخوردار نبودند با شهرداری ها مکاتبه شده لذا از 20 دی ماه اخطار 10 روزه صادر می شود که در صورت عدم استانداردسازی نسبت به جمع آوری تجهیزات اقدام خواهد شد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: این استان در رعایت پروانه و عرضه کالا و خدمات استاندارد جزو 10 استان نخست کشور است و وضعیت استانداردسازی در استان از نرم متوسط کشور بالاتر است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در خراسان جنوبی مانند سراسر کشور وجود دارد در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی است.
مروی مقدم اظهار امیدواری کرد: با تعامل دستگاه های اجرایی و کارگروه شورای فنی استان واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان بتوانند پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کنند.
وی گفت: در حال حاضر 138 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان فعال است که نیمی از آنها فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه 70 درصد مجموع واحدهای تولیدی استان دارای پروانه استاندارد هستند عنوان کرد: به صورت مستمر از این واحدهای تولیدی در خصوص رعایت استانداردهای ایمنی بازرسی لازم انجام می شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر و پروانه استاندارد 33 واحد نیز تمدید شده است.
در این کارگروه وضعیت بخاری های گازسوز در مدارس و فضاهای آموزشی، پیش دبستانی ها و مهدهای کودک، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و آزمون دوره ای وسایل توزین و سنجش سبک مورد بررسی قرار گرفت.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.