به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محقی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: امام خمینی (ره) اسلام ظلم ستیز، عدالت خواه، مجاهد و طرفدار محرومان را در مقابل اسلام آمریکایی معرفی کردند.
وی با بیان اینکه امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به دستاوردهای انقلاب چنگ بزنیم افزود: همایش بین المللی 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی سعی کرده در کنار دستاوردهای کمی و کیفی به دستاوردهای مفهومی انقلاب که پایه همه پیشرفت ها است، بپردازد.
قائم مقام دبیرکل همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» بیان کرد: یکی از نکاتی که از منویات رهبری و امام راحل استخراج شده، این است که جامعه پس از شناخت به بلوغ فکری می رسد و آحاد مردم امروز به این بلوغ فکری رسیده اند.
وی گفت: شاخصه و هدف دیگر این همایش پیوند مهدویت است چرا که امروز در یمن به موضوعات حقوق بشری نگاه شده اما مسائل آخرالزمانی کمتر دیده می شود که در این همایش به آن می پردازیم.
حجت الاسلام محقی افزود: جریان های فعال جهان اسلام، آشنایی با گفتمان اسلام آمریکایی و برگزاری کارگاه های تخصصی در این همایش به صورت ویژه بررسی می شود.
دبیر اجرایی همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» و معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبی نیز با اشاره به ماهیت مردمی بودن این همایش گفت: دبیرخانه نهضت جهانی امام روح الله، بنیاد مهدویت، سپاه انصارالرضا(ع)، حوزه هنری خراسان جنوبی و دیگر نهادها در برگزار همایش مشارکت و همکاری دارند.
علی اکبر درانی پور اظهار داشت: این همایش چهار روزه از سه شنبه 18 دی در مشهد مقدس با حضور بر سر مزار شهید «رضا اسماعیلی» آغاز می شود.
وی افزود: میهمانان همایش روز چهارشنبه 19 دی با حضور در بیرجند به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی می روند و بر سر مزار شهیدان ناصری و بصیری پور حضور می یابند.
دبیر اجرایی همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» بیان کرد: این مبلغان با حضور در نماز ظهر و عصر برخی مساجد شهر بیرجند به تبلیغ خواهند پرداخت و عصر همان روز برنامه ها در امامزادگان باقریه (ع) ادامه می یابد.
وی گفت: همایش اصلی چهارشنبه شب ساعت 18 در حسینیه جماران شروع می شود و میهمانان خارجی همایش پنجشنبه 20 دی در شهرستان های سرایان، فردوس و بشرویه با ائمه جمعه و جماعات دیدار می کنند و نشست های تخصصی این حرکت ادامه می یابد.
درانی پور ادامه داد: کاروان همایش بین المللی 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی صبح جمعه پس از زیارت حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و حضور در مسجد شکر به سمت شهرستان نجف آباد استان اصفهان حرکت می کنند و با حضور بر سر مزار شهید مدافع حرم «محسن حججی» به این همایش خاتمه می دهند.
وی درباره میهمانان این کاروان تبلیغی چهار روزه گفت: حجت الاسلام «سید حسن العماد» دبیرکل حزب مستقبل العداله یمن، شیخ «عبدالله صالح» نایب رئیس جمعیت امل اسلامی بحرین و «سید حسن حاج یحیا» از فعالان فرهنگی شیعه در فوعه و کفریا سوریه در این همایش حضور خواهند داشت.
دبیر اجرایی همایش بین المللی «40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی» اضافه کرد: جلسات محوری این همایش در بیرجند و بشرویه و سایر جلسات تخصصی به صورت محدود برگزار می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.