به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، سید امیر سلیمانی رباطی اظهار داشت: در این مدت علاوه بر رونق مینای نقاشی و پرفروش بودن محصولات تولیدی، 15 نفر مستقیم در این عرصه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: به منظور توسعه مینای نقاشی با هدف ایجاد شغل قرار است 10 نفر از بانوان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این دوره را فراگرفته و در کارگاه مینای شهرستان مشغول به کار شوند.
سلیمانی در خصوص مشکلات پیش روی این رشته فعال در شهرستان بشرویه گفت: علیرغم روند رو به رشد مینای نقاشی، نبود کوره پخت یکی از مشکلات بزرگ پیش روی فعالان تلقی می شود که مجبور هستند محصولات خام تولیدی را برای پخت به اصفهان ارسال کنند.
وی بیان کرد: این مساله باعث شده علاوه بر افزایش هزینه های تولید، خسارت زیادی به محصولات خام تولید شده در مسیر انتقال به اصفهان می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه یادآور شد: مینای نقاشی ایجاد نقوش اسلیمی و هندسی بر روی فلز مس و رنگ آمیزی با استفاده از رنگ های گوناگون است که پس از اتمام مرحله نقش اندازی برای تثبیت رنگ به کوره برده می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.