به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: در 40 سال گذشته دشمنان در مقابل جریان انقلاب اسلامی ما جنایت های زیادی در کشور، منطقه و سطح جهان انجام دادند و هنور هم توطئه های آنان ادامه دارد.
وی گفت: اروپایی های وحشی که مدعی تمدن هستند، جنایت های آنان در طول تاریخ در سطح جهان بر کسی پوشیده نیست.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی کارشناسان اروپایی اذعان دارند اگر به دنبال این هستیم خودمان را نجات دهیم باید از ایران اسلامی الگو بگیریم.
وی با بیان اینکه بعد از 14 قرن از صدر اسلام دشمنان همچنان به مبارزه و دشمنی خود ادامه می دهند گفت: در 40 سال گذشته مردم بصیر ایران اسلامی به واسطه ایمان و تقوایی که داشتند با راهنمایی های امام راحل از جان خود گذشتند و انقلاب خود را به پیروزی رساندند.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: دشمنان در 15 خردادماه 1342 به اذعان خود با تبعید امام خمینی (ره) به عراق، ارتباط مردم را با آن حضرت قطع کردند و وقتی مردم سراسر کشور از این اقدام رژیم طاغوت مطلع شدند با فریادها و شعارهای کوبنده اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.
وی گفت: همین موضوع مردم را در روز 15 خردادماه 1342 به خیابان ها کشاند که در پی آن 15 هزار شهید را تقدیم انقلاب کردیم و واقعه 15 خرداد و اتفاقاتی که پس از آن رخ داد تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی ماه 1356 افزود: این قیام سرآغاز تحول و زمینه ساز انقلاب شکوهمند اسلامی شد و این قیام پس از قیام 15 خرداد 1342 بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی معرفی کرد.
وی به قانون کشف حجاب رضاخانی هم اشاره کرد و گفت: رضاشاه در پی تنها سفر خارجی اش به ترکیه چادر را از سر زنان کشید غافل از آنکه مردم ایران از ناموس و وطن خود دفاع کرده و زنان نیز با مقاومت خود این قانون را شکست دادند.
حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: هولوکاست بهانه اروپاییان به خصوص اسرائیل برای کشتار و نسل کشی مردم فلسطین است و امروز هم جنایت های اروپاییان و اسرائیل در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان ادامه دارد اما ایران در تحولات منطقه به خصوص جنگ 33 روزه لبنان، هشت و 50 روزه فلسطین و سرکوب داعش در عراق و سوریه نقش مهمی داشته است.
وی گفت: امروز بعد از چند سال جنایت گری، اروپایی ها و آمریکایی ها چاره ای ندارند جز اینکه نیروهای خود را از افغانستان و سوریه جمع کنند ولی باید هوشیار باشیم که آنان توطئه های دیگری در سر دارند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دشمنان در طول تاریخ در مقابل جریان حق مقابله کرده اند و از خلقت انبیا در برابر حرکت نورانی حق ایستاده و مبارزات آنان همچنان ادامه دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در عملیات کربلای 5 با توکل بر خدا پیروزی رزمندگان اسلام رقم خورد گفت: در این عملیات 40 هزار کشته و زخمی و 240 اسیر را از دشمن گرفتیم البته ما در این عملیات هزاران شهید و مجروح داشتیم که باید همه ما ادامه دهنده راه شهدا و قدردان تلاش رزمندگان اسلام باشیم.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.