به گزارش ایرنا، مرتضی عربی روز چهارشنبه در ستاد خدمات سفر شهرستان بیرجند افزود: بحث ورودی های شهر بیرجند هر سال مطرح می شود که سابقه آن در آرشیو رسانه ها نیز موجود است اما هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه های مربوط برنامه مشخصی برای ورودی های شهر ارایه دهند گفت: دستگاه های اجرایی همکاری کنند تا جریان اقتصاد پویا برای جامعه محلی ایجاد شود و راه اندازی بازارچه در ورودی شهر یکی از این نکات خواهد بود.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع سفر فرابخشی است و نمی توان در قالب یک دستگاه آن را گنجاند گفت: ورود تورهای گردشگری خارجی و شخصیت های مهم کشوری به مرکز استان اهمیت تسهیل سفر در شهر بیرجند را بیشتر می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خدمات شهروند گردشگر محور پیش برویم افزود: نصب تابلوهای راهنما یکی از مواردی است که باید در شهر به آن توجه کرد.
عربی با اشاره به فرهنگ غنی خراسان جنوبی به خصوص در حوزه موسیقی محلی اظهار داشت: این پتانسیل می تواند در محل هایی که گردشگر بیشتری حضور دارد و نقاط پرتردد شهر عرضه شود.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی و هنری باید مخاطب محور باشد ادامه داد: دستگاه های اجرایی در برگزاری جشن ها و برپایی نمایشگاه به این موضوع باید توجه و برنامه زمان بندی مشخصی ارایه کنند.
وی گفت: مشکلات اطلاع رسانی به مسافران باید به نحوی مدیریت شود تا هزینه ای بر یک دستگاه اجرایی تحمیل نشود چرا که یکی از اهداف ستاد خدمات سفر، تجمیع خدمات بوده و همه باید در این زمینه کمک کنند.
عربی با بیان اینکه بخشی از بناهای شاخص تاریخی موقوفه هستند تاکید کرد: این بناها باید برای ایام خاص که گردشگر حضور دارد آماده باشند و اگر بنایی نیاز به مرمت دارد باید طبق یک برنامه مشخص عملیات عمرانی آن انجام شود.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: بسته بودن یک بنا بهتر از آن است که گردشگری برای ورود به آن سرگردان باشد.
وی خواستار اطلاع رسانی درست صدا و سیما برای فرکانس های رادیویی در محدوده جغرافیایی شهرستان بیرجند شد و گفت: برنامه های متنوعی در ایام نوروز پخش می شود که لازم است مسافران از موج رادیویی اطلاع پیدا کنند.
عربی تامین روشنایی فضاهای اطراف باغ جهانی اکبریه و مدیریت ترافیک خیابان های منتهی به آن را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که نیاز است در ایام نوروز توسط دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امسال بزرگترین رویداد گردشگری دنیا با برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران اتفاق می افتد افزود: این مهم فرصتی است که ظرفیت های مختلف استان در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری ارایه شود.
استقرار دستگاه های امدادی در مناطق خاص گردشگری شهر بیرجند از دیگر درخواست های مطرح شده در این نشست بود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.