به گزارش ایرنا موسی جوینده روز چهارشنبه در کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی (ع) افزود: مردم استان امسال به صورت ویژه در کمک به همایش اربعین ورود کردند و در کمک به ستاد همایش اربعین حسینی از مسئولان پیشی گرفتند.
وی بیان کرد: به هر کدام از دستگاه های اجرایی استان مراجعه کردیم حرف از کمبود بودجه و مشکلات مالی بود در حالیکه مردم مانند همیشه خوش درخشیدند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: با همکاری مردم در اوضاع اقتصادی فعلی هیچ موکبی کمتر از 200 میلیون تومان نذورات جمع آوری نکرده بود.
وی عنوان کرد: رانندگان خراسان جنوبی در ایام اربعین با 130 دستگاه تریلی و کامیون در شهر کاظمین مستقر شدند و به زائران خدمت‌ رسانی می ‌کردند.
جوینده یادآور شد: سال های قبل برای تغذیه زائران دغدغه داشتیم در حالیکه امسال برای چگونگی مصرف و جلوگیری از اسراف برنامه ریزی می کردیم.
وی گفت: علاوه بر کمک های مردمی، امسال دولت و ملت عراق به ویژه حرمین جوادین به سایت مرکزی خراسان جنوبی در شهر کاظمین کمک های زیادی کردند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: با توجه به تلاش های فراوان دشمن برای برگزار نشدن همایش اربعین یا حضور حداقلی مردم، اما امسال با همکاری دولت عراق و ایران همایش باشکوهتر از قبل برگزار شد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما حمل و نقل زائران بود اما حرمین جوادین با در اختیار دادن سرویس به صورت رایگان این مشکل را نیز رفع کرد و زائران ایرانی از کاظمین به مرز منتقل می شدند.
جوینده ادامه داد: از این طریق روزانه 120 میلیون تومان و در طول همایش یک میلیارد و 500 میلیون تومان حرمین جوادین برای زائران ایرانی سرمایه گذاری کردند.
وی اظهار داشت: زیرساخت هایی که فراهم شده بود سبب شد برای 150 هزار زائر زمینه اسکان فراهم و یک میلیون و 100 هزار زائر نیز تغذیه شوند.
رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: در همایش عظیم اربعین حسینی امسال 400 هزار قرص نان گرم به صورت شبانه روزی پخت و در اختیار زائران قرار گرفت.
مسئول امور زیرساخت های ستاد اربعین خراسان جنوبی هم گفت: برای برگزاری همایش اربعین امسال 10 هزار مترمربع زمین تسطیح و سه هزار و 668 متر سکوی بتنی احداث شد.
حسین احمدی از احداث آشپزخانه به مساحت 850 مترمربع در شهر کاظمین خبر داد و افزود: همچنین 30 مورد سرویس بهداشتی و حمام برای بانوان احداث و 70 چادر نیز نصب شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر یک سردخانه 25 تنی در شهر کاظمین پیش بینی شده که برای انجام عملیات آن نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی و مسئولان استان هستیم.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.