به گزارش ایرنا، رضا یکه خانی روز سه شنبه در گردهمایی مدیران هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: میانگین جذب دانش آموزان متوسطه کشور بین 36 تا 37 است که خراسان جنوبی به لحاظ کمی بالاتر از شاخص کشوری است.
وی ادامه داد: شاید از لحاظ کمی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشیم اما از نظر کیفی روند قانع کننده ای را در اختیار نداریم که تمام سعی مدیران باید به کیفی گرایی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باشد.
یکه خانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند« دانش آموزان فارغ التحصیل باید یک هنر را به خوبی یاد داشته باشند» افزود: نگاه هنرستان ها باید به این سمت باشد و آنقدر غنای آموزشی را بالا ببرند تا دانش آموز پس از تحصیل، قدرت ورود به بازار کار را داشته باشد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام تلاش هنرستان ها باید این باشد که دانش آموز دانش آموخته بتواند کارآفرین خوبی باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای دانش آموزان با استعدادی است، افزود : 2 مدال طلای المپیادهای کشوری را دانش آموزان استان در رشته های هنر و فرش کسب کردند که این استعدادها باید با غنای آموزشی افزایش یابد.
نماینده هنرستان های فنی و حرفه ای خراسان جنوبی هم در این گردهمایی با بیان اینکه در بحث آموزش های نظری کشور پیشرفت قابل قبولی داشته ایم، گفت: توانمند سازی نیروی انسانی با کسب مهارت ها کمتر مورد نظر قرار گرفته که امیدواریم با توسعه و تجهیز هنرستان های کار و دانش و فنی حرفه ای این امر محقق شود.
محمد رضا زمانی پور، یادگیری همزمان آموزش های تئوری و عملی، آمادگی ورود به بازار کار و بالابودن روحیه تعاون را از مهمترین ویژگی دانش آموزان هنرستانی بیان کرد و افزود: دانش آموز هنرستانی می تواند تولید کننده باشد نه مصرف کننده فقط این حوزه نیازمند توجه ویژه است.
وی نبود استادکار و انباردار در هنرستان ها، به موقع پرداخت نشدن حق الزحمه ها، توزیع ناعادلانه کتاب ها، سرانه مدارس، همخوان نبودن محتوای کتاب های درسی با تجهیزات آموزشی و بروز مشکل در برگزاری آزمون ها را از مهمترین مشکلات هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای ذکر کرد.
خراسان جنوبی دارای 49 هنرستان فنی حرفه ای و 74 هنرستان کاردانش است که به ترتیب در هر کدام پنج هزار و 486 و 6 هزارو 522 هنرجو در 49 رشته آموزشی تحصیل می کنند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.