به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در شورای زکات استان با اشاره به اهمیت زکات در کنار نماز و، امر به معروف و نهی از منکر در قرآن اظهار داشت: پرداخت زکات واجب و مستحب در این استان نشان از ایمان بالای مردم است و شورای زکات نیز باید زمینه همکاری همه نهادها را در این خصوص فراهم کند.
وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری بر شناخت و کارهای تحقیقاتی در حوزه زکات تاکید کرده اند باید خراسان جنوبی نیز به این موضوع ورود پیدا کند.
وی استفاده از ظرفیت رسانه ها و روحانیون در این خصوص را با اهمیت برشمرد و افزود: مبلغان نیز به عنوان یک رسالت باید به امر زکات در جامعه بپردازند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر توسعه کمی و کیفی مباحث مربوط به زکات اظهار داشت: باید برای جمع آوری و مصرف زکات در راه دلجویی از محرومان تلاش شود.
وی دقت در مسایل شرعی را از تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید اولویت مشکلات مردم مشخص شود و به سمت رفع این مشکلات پیش رفت.
نوفرستی یادآور شد: همکاری دستگاه های اجرایی در بحث زکات موجب برقراری عدالت در رسیدگی به امور مردم و محرومان می شود.
وی با تاکید بر ایجاد روند حسنه در بحث زکات گفت: از این رو می توانیم مطابق نگاه ولایی و کارکرد نظام شاهد کیفیت جمع آوری زکات در استان باشیم.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان برگزاری کنگره 2 هزار شهید در خراسان جنوبی را نمونه ای از همدلی و همراهی همه بخش های دانست و ادامه داد: این کار نشان داد که کارهای بزرگی در استان به کمک مردم و دستگاه های اجرایی می تواند انجام شود.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است از راه اقتصادی به کشور ضربه بزند افزود: 9 دی نیز روز همدلی و تجدید عهد با ولایت است و اقتضا می کند همه در صحنه جهاد حضور داشته باشند تا توفیقات اقتصادی نیز حاصل شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر تامل قرآن بر مسئله زکات گفت: اصل وجوب زکات و هزینه کرد آن به بهترین شکل در قرآن ذکر شده است.
حجت‌الاسلام سید محمد‌علی سجادی با بیان اینکه در حال حاضر ساز و کار مناسبی در کشور برای زکات نیست افزود: زکات در جامعه اسلامی نیاز به ساز و کار جامع دارد.
وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی به دستگاه های اجرایی اعتماد دارند و علاوه بر زکات واجب ، زکات مستحبی نیز رقم خوبی دارد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.