به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز شنبه در شورای زکات استان اظهار داشت: برنامه ابلاغی جمع آوری زکات در 9 ماه سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که با توجه به رقم محقق شده 141 درصد از برنامه پیش بینی جلوتر هستیم.
وی یادآور شد: یک میلیارد و 503 میلیون تومان زکات جمع آوری شده امسال نقدی و مابقی غیر نقدی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: این میزان زکات جمع آوری شده 9 درصد کل درآمدهای این نهاد از ابتدای امسال را شامل می شود.
وی با اشاره به درآمد زکات در 9 ماه امسال گفت: امسال 183 میلیون و 100 هزار تومان زکات مال، یک میلیارد و 425 میلیون و 500هزار تومان زکات مستحبی ، 654 میلیون و 800 هزار تومان فطریه و 360 میلیون و 900 هزار تومان کفارات در خراسان جنوبی جمع آوری شده است.
سلم آبادی از رشد 27 درصد زکات مستحبی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: امسال 54 درصد مبالغ جمع آوری شده در سرفصل زکات استان مربوط به زکات مستحبی است.
وی یادآور شد: بیشترین حجم زکات واجب جمع آوری شده در سال 97 مربوط به گوسفند با پنج میلیون و 980 هزار تومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون بیش هشت هزار درخت در قالب طرح شجره در استان پلاک کوبی شده است ادامه داد: اغلب درختان پلاک کوبی شده دراین طرح شامل پسته، انار، عناب، زرشک ، خرما، بادام ، انگور و غیره بوده است.
وی مجموع زکات فطریه و کفارات در استان را از ابتدای امسال یک میلیارد و 15 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: جمع آوری زکات فطریه از طریق مراجع مختلف و به خصوص سازمان های مردم نهاد باید به شکل درستی ساماندهی شود تا بتوانیم معدل دقیقی از این میزان فطریه در استان به دست آوریم.
سلم آبادی با بیان اینکه 88 درصد مجموع زکات جمع آوری شده در استان برای محرومین هزینه شده است گفت: این رقم از ابتدای امسال تا پایان آذر 2 میلیارد و 347 میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: 12 درصد زکات جمع آری شده به مبلغ 304 میلیون تومان نیز در پروژه های عمرانی هزینه شده که انتظار می رود در این بحث دولت نیز سهم خود را به میزان زکات جمع آوری شده پرداخت کند.
مهمترین مصوبه این جلسه همکاری فرمانداری ها در پرداخت سهم دولت برای معادل سازی پروژه های زکات بود که ساخت آن زودتر به اتمام برسد.
برگزاری شورای زکات استان در شهرستان هایی که بهترین عملکرد را داشته اند و استفاده دهیاری ها از سه درصد اعتبار فرهنگی خود برای تبلیغات و فرهنگ سازی زکات در روستاها از دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین مقرر شد با شکل گیری یک نهضت، از فرصت های پیش رو در سازمان ها، مناطق و حوزه های مختلف به نحو درست برای احیای زکات استفاده شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.