به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در جمع مسئولان موکب های اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: در جامعه امروزی جبهه کفر و دین مقابل هم قرار گرفتند و بصیرت نیازمند زمان شناسی است.
وی بیان کرد: بصیرت جبهه مقاومت در کنار زمان شناسی باعث شد هزینه هفت تلریون دلاری آمریکا بی نتیجه بماند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: امروز دشمن راهی جز نفوذ در داخل ندارد زیرا جنگ نظامی در مورد ایران را بی نتیجه می بیند.
وی ادامه داد: آنچه به عنوان فتنه مطرح می شود فقط مربوط به سال 88 نیست بلکه دشمن همواره از اول انقلاب به دنبال توطئه چینی و فتنه انگیزی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خنثی شدن توطئه دشمن متناسب با بصیرت و زمان شناسی جامعه صورت می گیرد زیرا از هر گوشه ای که فتنه بر می خیزد، از کم کاری عده ای است که آگاهانه و یا ناآگاهانه منویات دشمن را در جامعه پیاده می کنند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن در حال زوال است اظهار داشت: کشورهای اروپایی جایگاه خود را در جامعه از دست داده اند زیرا به گفته شهروندانشان 99 درصد ثروت در دست یک درصد، یک درصد در دست 99 درصد و مسئولان هم نگهبان منافع یک درصد هستند.
امام جمعه بیرجند در ادامه سخنانش گفت: قرارگیری جبهه اربعین مقابل جبهه کفر نوعی روشنگری است و امروز جهاد فرهنگی اربعین در برابر همه ظلم و ستم استکبار با انبارهای پر از ابزار هسته ای و کشتار مردم مظلوم سوریه، یمن، عراق و دیگر کشورهای اسلامی مرز بین حق و باطل را به نمایش می گذارد.
وی تصریح کرد: برخلاف نظریه غربی ها مبنی بر اینکه انسان، گرگ انسان است حرکت استراتژیک اربعین نشان داد که انسان در سایه اسلام ناب و سیره ائمه اطهار (ع) می تواند در جایگاه برادر انسان قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: قرارگیری جبهه اربعین مقابل استکبار جهانی نوعی شاخص است که ابزار گناه، معصیت، ویرانی و بمباران استکبار را مقابل عشق به خدمت و برادری سیل عظیمی از مردم مسلمان و غیر مسلمان زرتشتی، مسیحی و هندو در یک راهپیمایی عظیم قرار داده است.

** خراسان جنوبی پیشتاز بازسازی عتبات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در این دیدار گفت: با توجه به سرانه کمک مردمی بازسازی عتبات عالیات، خراسان جنوبی در این زمینه پیشتاز است.
موسی جوینده افزود: طبق اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور سرانه کمک مردمی به اعتاب مقدسه سه هزار تومان است به طوری که با همه مشکلات اقتصادی و محرومیت خراسان جنوبی این رقم در استان به هفت هزار و 500 تومان رسیده است.
وی از خدمات بی شایبه موکب داران خراسان جنوبی در اربعین حسینی سخن گفت و افزود: در این 12 روز یک میلیون و 100 هزار غذای گرم بین زایران اباعبدالله الحسین (ع) توزیع شد.
جوینده با بیان اینکه در این مدت 150 هزار زایر در موکب های خراسان جنوبی اسکان داده شدند اظهار داشت: تعمیر کفش، خیاطی، آرایشگری، تعمیرات و شارژ تلفن همراه و شست و شوی لباس از دیگر خدماتی بود که در موکب های اربعین ارایه شد.
وی توزیع 390 هزار قرص نان، یک میلیون و 560 چای، 321 هزار شربت زعفران و 450 هزار بطری آب را از دیگر خدمات موکب داران استان در ایام اربعین ذکر کرد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.