به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی شامگاه چهارشنبه در بیست و پنجمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی افزود: با توجه به ظرفیت های استان در بخش دامپروری نخستین خواسته ما این است طرح هایی که در بانک ها انعقاد قرارداد شده، پرداخت شود.
وی گفت: در مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای پرداخت طرح های بخش کشاورزی به ویژه دامپروری محدودیت گذاشته شده در حالیکه بیش از 40 میلیارد تومان طرح در حوزه دام در بانک ها منتظر پرداخت تسهیلات است و انتظار می رود این محدودیت ها برداشته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تقاضا برای دریافت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار بخش کشاورزی زیاد است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.
وی اظهار داشت: طرح های زیادی توسط بهره برداران بخش کشاورزی در سامانه کارا ثبت و در بانک ها در دست بررسی و منجر به انعقاد قرارداد شده است که بایستی با ابلاغ مرحله دوم تسهیلات پرداخت شود.
قوسی گفت: اگر تسهیلات اشتغال پایدار به طرح های کشاورزی محدود شده باید استانداری از محل کمک های فنی اعتباری اقدام کند تا با بانک های عامل انعقاد قرارداد شده و بخشی از طرح هایی که بلوکه شده را پرداخت کنیم.
وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود تاکنون در اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سهم خوبی جذب و پرداخت شده و تاکنون برخی طرح ها اجرایی شده است.
وی گفت: یکهزار و 708 طرح بخش کشاورزی به مبلغ 337 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شد که حدود یکهزار و 91 به بانک معرفی شده و در دست بررسی است.
قوسی ادامه داد: از مجموع طرح های معرفی شده به بانک 607 طرح به مبلغ 120 میلیارد تومان منجر به انعقاد قرارداد شد و تا امروز 591 طرح به مبلغ 97 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: میزان اشتغال زایی طرح های پرداخت شده در بخش کشاورزی یکهزار و 510 نفر برآورد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی اشتغال پایدار روستایی و عشایری 55 درصد توسط بانک کشاورزی، 14 درصد پست بانک، 17 درصد صندوق کارآفرینی امید و 13 درصد در بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: طرح نوین زعفران خراسان رضوی به مبلغ 100 میلیارد تومان مقرر شد با مشارکت سه استان منطقه خراسان باشد اما سهم خراسان جنوبی در قرارداد با بهره برداران نادیده گرفته شده است.
قوسی گفت: مشابه طرح ملی زعفران خراسان رضوی در این استان نیز طرح بسته بندی و فرآوری زعفران به مبلغ 15 میلیارد تومان به کارگروه ملی ارسال و مصوبه دریافت کرده است که درخواست داریم اگر قرار است طرح ملی برای خراسان رضوی تصویب شود سهم مشارکتی در این طرح را به ما اختصاص دهند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.