به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی شامگاه چهارشنبه در بیست و پنجمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: در کلان کشور اقدامی انجام و دستوری داده شده بود که باید در استان آن را اجرایی می کردیم لذا آنچه در توان داشتیم انجام دادیم اما صدور بخشنامه هایی ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: در حال حاضر 534 میلیارد تومان پرونده اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان آماده پرداخت است که اگر این رقم به استان ابلاغ شود در کمترین زمان با بهترین کیفیت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در جذب و پرداخت منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مدیران استان به معنای واقعی تلاش کردند و به نتایج مطلوبی رسیدند اما در ادامه راه یکسری مشکلات و چالش هایی پیش آمده است.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی از این پتانسیل ایجاد شده نهایت استفاده را کرده ایم و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از معدود نمایندگانی بود که در اکثر جلسات کارگروه حضور داشت و دلیل آن فقط پاسخ دادن به مردم بود.
عابدی با بیان اینکه در خراسان جنوبی موارد مرتبط با دامداری از اولویت هاست گفت: مقام معظم رهبری در بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند اقتصاد مقاومتی باید منطقه ای شود که در این استان کشاورزی و دامداری در اولویت است.
وی ادامه داد: اگر قرار است تسهیلات مرحله دوم اشتغال پایدار روستایی و عشایری منطقه ای دیده شود باید این استان را استثنا ببنید نه اینکه مکاتبه تعیین رسته ها برای تمامی استان ها که هر کدام ظرفیت ها و اولویت های متمایزی دارد، ارسال شود.
عابدی اظهار داشت: از 108 پرونده اشتغال روستایی در انتظار پرداخت بانک های استان حدود 90 درصد مرتبط با کشاورزی است که براساس این مکاتبه نباید طرح های منعقد شده در شمولیت قرار گیرد.
وی گفت: در این زمینه ما با مشکل برخورد کرده ایم چون متقاضیان هزینه کرده و پرونده های خود را تکمیل کرده اند و این توقع ایجاد شده است که این موضوع باید تعیین تکلیف و تسهیلات متقاضیان پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از پرداخت این پرونده ها هیچگونه مشکلی نداریم و براساس مکاتبه عمل خواهیم کرد که اینگونه مکاتبات صورتجلسه کارگروه ما را دچار اشکال می کند.
وی افزود: مکاتبه 27 آذرماه مبنی بر تکمیل ظرفیت بخش کشاورزی در سامانه کارا و محدودیت پرداخت تسهیلات به این بخش به خاطر انحرافاتی تعیین شده که در سایر استان ها مشاهده شده اما خراسان جنوبی کمترین میزان انحراف را داشته لذا طرح های زیادی در بخش کشاورزی استان آماده پرداخت است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
عابدی بیان کرد: متقاضیان این طرح ها هزینه های زیادی برای طرح ها پرداخت کرده اند و اکنون به هیچ وجه نمی توانیم به متقاضیان پرداخت نکنیم و باید استان ها از یکدیگر متمایز شوند.
وی با بیان اینکه پایه و اساس استان خراسان جنوبی بر کشاورزی و دامداری است اظهار داشت: از 9 طرح ملی خراسان جنوبی در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 6 طرح مربوط به بخش کشاورزی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: تکلیف متقاضیانی که طرح های آنها در بانک در دست بررسی است چیست در حالی که ارزیابی وثیقه شده است.
وی عنوان کرد: پرونده هایی که در بانک ها آماده پرداخت است در قالب مصوبه 27 آذر نمی گنجد و باید برای آن فکر اساسی شود.
عابدی گفت: مکاتبه مربوط به محدودیت طرح های بخش کشاورزی مربوط به حدود 10 روز پیش است در حالی که از ابتدای مهرماه تسهیلات ابلاغی به استان به پایان رسیده و طرح های زیادی هنوز در انتظار پرداخت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: صدور چنین دستورالعمل هایی به شهادت بانک ها حداقل چهار تا پنج ماه طول می کشد و بهتر بود این مکاتبه چند ماه قبل ابلاغ می شد یا اینکه شامل طرح های در دست بانک ها نمی شد.
وی اظهار داشت: پرونده ها یک روزه بسته نشده و متقاضیان هزینه های زیادی متقبل شده اند بسیاری از مکاتبات انشا شده در استان ها برای مردم مشکلات ایجاد می کند.
عابدی گفت: همه پا به کار بودیم تا طرح حمایتی اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در استان لبیک بگوییم که این کار را کردیم و تاکنون 25 کارگروه در این زمینه با حضور بالاترین مقام استانی برگزار کرده ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: امید است این اهتمام مسئولان را به گوش مسئولان مرکز برسانید.
وی گفت: در این کارگروه مصوب می کنیم پرونده هایی که در بانک ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و برای متقاضیان توقع ایجاد کرده علیرغم دستورالعمل مذکور اما توسط بانک های عامل پرداخت خواهد شد.
این نشست با حضور سرپرست دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.