به گزارش ایرنا، در این ارتباط آزمایشگاه آب و مواد غذایی، مرکز خدمات جامع سلامت جوخواه و آزمایشگاه پاتولوژی طبس به بهره برداری رسید و عملیات ساخت مرکز اورژانس 115 طبس و پایگاه خدمات بهداشتی سلامت دیهشک آغاز شد.
آزمایشگاه آب و مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان طبس با زیربنای 170 مترمربع افتتاح شد. در این آزمایشگاه اکنون در بخش مواد غذایی آزمایشات پی‌ اچ و نمک نان، میکروبی مواد غذایی، کپک و مخمر صورت می گیرد.
همچنین در بخش آب آزمایشات باکتریولوژیک، شناسایی ویبریوکلرا، شیمیایی آب، کشت و شناسایی اشرشیاکلی در آب باکتریولوژیک استخرها انجام خواهد شد.
از دیگر برنامه های سفر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طبس آغاز ساخت مرکز اورژانس 115 شهرستان طبس بود.
این مرکز شامل ساختمان پرسنل و اداری، اتاق بحران، سالن دیسپچ، سالن کنفرانس، پارکینگ آمبولانس های پشتیبان، انبار دپوی بحران، انبار نقلیه، دارویی و تاسیسات بوده و نیز مجموع هزینه های ساخت این مرکز بالغ بر 10 میلیارد ریال برآورد شده است.
همچنین مرکز درمان جامع سلامت جوخواه طبس در این ادامه این برنامه ها به بهره برداری رسید.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس در این آیین گفت: این مرکز با اعتبار هزینه شده 7 میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و زیربنای 550 متر احداث شده است.
وحیدرضا گازرانی افزود: این مرکز سه هزار و 307 نفر و پنج خانه بهداشت را زیر پوشش قرار داده است.
آزمایشگاه پاتولوژی دانشکده پرستاری طبس از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران گفت: آزمایشگاه پاتولوژی یکی از نیازهای درمان شهرستان بود زیرا نمونه ها از اینجا به بیرجند ارسال می شد که اکنون بخش زیادی از نمونه ها در طبس قابل انجام است که فضا آماده است و تجهیزات مورد نیاز را قرار دادند.

** تفاهم نامه احداث بیمارستان دوم طبس امضا شد
در سفر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طبس، تفاهم نامه احداث بیمارستان 100 تختخوابی پنج اردیبهشت طبس با هزینه ساخت و تجهیز هزار میلیارد ریال به امضا رسید.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در نشست انعقاد این تفاهم نامه گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 3.5 هکتار احداث می شود و هزینه ساخت آن با همکاری شرکت زغال سنگ پروده تامین و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند نیز در این نشست گفت: پیگیر ردیف اعتبار ملی برای ساخت دانشگاه پرستاری در طبس هستیم.
محمد دهقان فیروزآبادی افزود: در سند بازنگری شده 1404 در حوزه بهداشت و درمان بسیاری از محدودیت ها برداشته شد.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال برای شهرستان طبس بیش از 200 تخت خواب بیمارستانی در نظر گرفته شد و توزیع نیروهای متخصص مورد توجه قرار گرفت و امروز 22 متخصص در 16 حوزه تخصصی ارائه خدمات می دهند.
وی بیان کرد: نخستین دستگاه ماموگرافی در استان به طبس اختصاص داده شده و چهار متخصص زنان در طبس حضور دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند گفت: از اهداف سفر به طبس، انعقاد تفاهم نامه با فرماندار و شرکت زغالسنگ برای ساخت بیمارستان جدید بوده که قرار است به بیمارستان فعلی طبس الحاق شود.
محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: ظرفیت بیمارستان بیش از 100 تختخواب و در زمین مجاور بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس است که قرار است این زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: بر اساس نقشه ای که پس از تایید نهایی تحویل پیمانکار می شود کار ساخت را شرکت زغالسنگ با پیمانکاری که دارند شروع می کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند اظهار داشت: در طول این مدت برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز را انجام خواهیم داد.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.