به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار دست اندرکاران نهضت سوادآموزی خراسان جنوبی افزود: معلم واقعی باید غیر از انتقال مفاهیم به سوادآموز تاثیر روانی بر وی داشته باشد تا پذیرش علم از سوی مخاطب به خوبی صورت گیرد.
وی گفت: امروز اخلاق، اخلاص، آموزه های دینی و اجتماعی در کنار سوادآموزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و معلم باید پذیرش در مخاطب را با این چاشنی ها ادغام کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: انسان طوری آفریده شده است که باید همواره در حال آموختن باشد در حالی که سایر حیوانات اینگونه نیستند.
وی یادآور شد: معلم در کلاس درس به سوادآموز گوش و چشم جدید اهدا می کند به طوری که اگر نوشتن بلد نباشد و معنای لغات را نداند در صورت مواجهه با آن جز رنگ و صوت چیزی درک نخواهد کرد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در شریعت، علم به عنوان یک واجب آمده است گفت: باعث خوشحالی است افرادی که از نهضت سوادآموزی شروع کردند و امروز در مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.

** 32 برنامه در هفته سوادآموزی اجرایی می شود
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: با توجه به اهمیت هفته سوادآموزی به عنوان ایام رهایی از جهل و بی سوادی 32 برنامه محوری در استان برگزار می شود.
محمدعلی واقعی افزود: یکی از دغدغه های امام راحل پس از پیروزی انتقلاب اسلامی سوادآموزی بود که یک سال پس از پیروزی با فرمان تاریخی خودشان دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل عقب افتادگی ایران قبل از انقلاب بی سوادی مردم بود که منجر به تحمیل قطعنامه های مختلف و ظالمانه ای بر پیکره این کشور شد.
واقعی با بیان اینکه باسوادی در خراسان جنوبی به 96 درصد رسیده است گفت: این آمار قبل از انقلاب 32 درصد بوده که امیدواریم به زودی بتوانیم جشن باسوادی را در استان برگزار کنیم.
وی دیدار با خانواده شهدا، تجدید میثاق با ولایت، دیدار با علما، سخنرانی در نمازجمعه، برگزاری کارگاه و نمایشگاه و تجلیل از دستگاه های برتر مشارکت کننده در سوادآموزی را از مهمترین برنامه های این هفته بیان کرد.
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.