علی عرب نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنترل مبادی ورودی معلولیت و کاهش نرخ آن در استان از اهمیت زیادی برخوردار است که تمایل داریم دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با بهزیستی همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به برخی فعالیت های مشترک بین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: مشاوره های ژنتیک، آموزش های پیشگیری از معلولیت ها، غربالگری بینایی و شنوایی، غربالگری اضطراب، درمان معتادان، طرح های کاهش خطر در معتادین، کاهش خودکشی و بسیاری از مسایل دیگر همکاری مشترک را ضروری کرده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه همکاری های مشترک به کاهش بروز معلولیت ها در استان کمک کند گفت: خراسان جنوبی بالاترین نرخ شیوع معلولیت در کشور را دارد لذا کاهش نرخ معلولیت وظیفه همه دستگاه هاست که انتظار می رود در این خصوص با بهزیستی همکاری بیشتری انجام شود.
وی به نشست اخیر در همین زمینه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره و بیان کرد: بهزیستی گستره وسیعی از خدمات را به مردم ارائه می کند که این خدمات از قبل تولد تا سالمندی را در بر می گیرد لذا بسیاری از فعالیت های بین 2 سازمان می تواند مکمل هم باشد.
عرب نژاد گفت: براساس سرشماری سال 91 نرخ معلولیت در کشور 1.7 بوده در حالی که همین عدد در خراسان جنوبی 2.3 است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.