به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند امیر ابراهیم زاده اظهار داشت: سالانه با استفاده از توسعه شبکه آبیاری، بخشی از فضای سبز از آب شرب جدا می شود و اجرای سامانه های نوین آبیاری در فضای سبز شهر بیرجند و جداسازی آب فضای سبز گامی موثر به منظور صرفه جویی و بهبود کیفیت فضای سبز است.
وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه فضای سبز شهری در سال های اخیر و همچنین تغییر شرایط جوی و محدودیت های منابع آبی، استفاده از روش های نوین آبیاری در فضای سبز شهری را گامی موثر در بهبود کیفیت فضای سبز شهری و افزایش بهره وری از منابع آبی عنوان کرد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند جداسازی سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی و طراحی شبکه آبیاری با استفاده از آب خام را از اولویت های این سازمان برشمرد.
وی ادامه داد: در همین راستا امسال پروژه بزرگ انتقال آب از چاه میدان قدس به شمال شهر و منطقه مهرشهر به طول هشت هزار و 500 متر، انتقال آب از چاه میدان سفیر امید به پارک پدران آسمانی به متراژ هزار متر، انتقال آب از چاه حاشیه میدان آدینه به پارک سایت اداری به متراژ هزار و 200 متر، لوله گذاری برای انتقال آب از چاه میدان سفیر امید تا مخزن انتهای پاسداران به متراژ 2هزار و 160 متر و انتقال و توزیع آب در بلوار شهدای عبادی به متراژ2 هزار و 200 متر انجام شده است.
ابراهیم زاده گفت: شهرداری در راستای جداسازی سامانه آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی شهر بیرجند در بودجه سال جاری حدود 20 میلیارد ریال پیش بینی کرده که تاکنون 9 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در بودجه سال 97 برای اجرای سامانه های نوین آبیاری، 10 میلیارد ریال پیش بینی شده که تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه و این پروژه ادامه دارد.
وی گفت: در راستای اجرای سامانه های نوین آبیاری (تحت فشار و آبیاری قطره ای) انتقال و توزیع آب بلوار خلیل طهماسبی به طول هزار و 300 متر، انتقال و توزیع آب در بلوار توحید به طول هزار و 500 متر، انتقال و توزیع آب در بلوار رازی به طول 767 متر، انتقال و توزیع آب در بلوار معلم به طول 800 متر، انتقال و توزیع آب در بلوار بهشتی به طول 790 متر و ادامه بلوار غفاری به طول هزار و 210 متر انجام شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: اجرای کامل سیستم آبیاری تحت فشار در پارک سایت اداری به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع، پارک آیت الله بهجت به مساحت 13هزار متر مربع و پارک پدران آسمانی به مساحت 14 هزار مترمربع انجام شده است.
وی گفت: براساس آمارهای شرکت آب و فاضلاب، در پنج ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد در مصرف آب شهری صرفه جویی شده که نشان می دهد پروژه جداسازی آب فضای سبز نتیجه بخش بوده است.
ابراهیم زاده با اشاره به وجود هشت حلقه چاه شهرداری با آبدهی مجموع 155 لیتر در ثانیه اظهار داشت: در بعضی از مکان هایی که شبکه آب خام وجود ندارد از آب شهر استفاده می شود که با تداوم در اجرای پروژه جداسازی آب شرب از فضای سبز، این میزان کمتر خواهد شد.
وی افزود: برای حفظ و آبیاری فضای سبز بخصوص در کوچه های فرعی مقابل منازل و واحدهای تجاری به کمک شهروندان نیاز داریم.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.