به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: 40 سال برخورداری از یک نظام الهی مبتنی بر اندیشه ولایی که ما را از طاغوت، هوای نفسانی و موانع انسان به سمت کمال نجات داد، مایه افتخار است.
وی با بیان اینکه دشمن برای سال 98 نقشه های زیادی دارد گفت: باید پیوسته توطئه های دشمنان را رصد کنیم و با بصیرت، هوشیاری و پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه بر دشمن غلبه کنیم.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: دشمنان چهل سال برای تغییر در ساختار نظام اسلامی تلاش کردند که نمونه آن در فتنه 88، چهار تغییر در نقشه های دشمن وجود داشت.
وی یادآور شد: در این راستا دشمن تغییر باورهای مردم را دنبال می کرد تا اعتماد به نظام را خدشه دار کند که در این زمینه عدم سلامت انتخابات را مطرح کرد و نیز از طرفی دشمن می خواست افکار مردم را تغییر دهد به همین دلیل زمینه درگیری و اختلاف مردم را در فتنه سال 88 فراهم آورد.
حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه یکی از نقشه های دشمن در فتنه 88 تغییر رفتار مردم بود، گفت: در نظام ولایی همه امور بر عهده ولی فقیه است و این مقام تشریفاتی نیست و رئیس جمهوری منتخب مردم نیز باید تنفیذ شود اما دشمن درصدد بودند این باورها را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه خلق حماسه 9 دی به دنبال فتنه سال 88 بود، بیان کرد: مردم ایران با بصیرت و فهم عمیق از انقلاب و دین به میدان آمدند و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آزادی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: از دیدگاه اسلام آنچه جلوی اندیشه و حقایق را می گیرد باید از جلوی راه برداشته شود که اسم این امر آزادی است.
وی ادامه داد: آزادی به عنوان امر مهم در دانشگاه ها و حوزه های علمیه مطرح می شود اما اینکه فردی وارد دانشگاه شود و تفکر باطل خود را برای دانشجویان عرضه کند آزادی نیست بلکه نشانه تفکر وی است.
حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه باید خود را از آنچه حجاب و مانع است آزاد کنیم افزود: شهدا آزادی و رهایی را معنا کردند و نشان دادند که حتی تعلق به همسر و فرزند هم مانع مجاهدت آنان در راه خدا نمی شود.
وی گفت: امروز برخی در دانشگاه ها به اسم آزادی می خواهند القا کنند که ولایت فقیه، دیکتاتوری است این در حالی است که باید بگوییم آیا القای تفکر باطل و غربی در جامعه دیکتاتوری است یا تفکر ولایت فقیه که ما را از اسارت طاغوت نجات داد.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا به عنوان طولانی ترین شب سال، اظهار داشت: احترام به بزرگترها و صله رحم در این شب کاری پسندیده است اما با توجه به شرایط اقتصادی نباید مستمندان را از یاد ببریم.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و فرا رسیدن آغاز سال نو میلادی، یادآور شد: امیدواریم جامعه مسیحت که به ما نزدیکتر هستند توجه کنند و در مسیری که آن حضرت زحمت کشید تا زمینه های کمال را فراهم کند به سمت حقایق برگردند.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.